24 mars 2010

Längtan efter bebis och påsk...

Så nu är den första omgången med foton på plats i albumet. Nu återstår ca 350 bilder som ligger och väntar på mig i Frillesås. Det känns skönt att jag är på gång! Jag har insett att jag måste beställa fler album också :-)

Det första albumet vi köpte "När jag var riktigt liten" finns att köpa hos bl.a: Babyland och det senaste jag köpte kommer från "Små barns utveckling". Båda albumen har fina "fyll-i-blad".

Tankarna kretsar väldigt mycket kring bebisar just nu, konstigt vá!? ;-) Idag var jag inne en sväng på Polarn o. Pyrets webshop och oj vad jag blev sugen på att handla. Men först måste "Liten" avslöja sig :-) Jag fastnade väldigt mycket för en liten jeansklänning, en röd body med vita prickar och en liten blå stickad kofta. Så "Liten" om du är en flicka ska mamma åka till Kungsmässan och göra av med pengar (hoppas inte att Axel läser detta).

Jag tror att vi har det mesta under kontroll vad gäller bebisgrejer. Det enda som återstår, som är riktigt viktigt, är att kolla att bilbarnstolen passar i passagerarsätet fram. Blöjor, spjälsäng, kläder, nappar, nappflaskor, försäkring, faderskapsintyg, mm är färdigfixat.
Nu återstår "bara" dagen då du ska tas ut ur min mage. Varje kväll går jag igenom/fantiserar jag om kejsarsnittet och om stunden då vi kommer få höra ditt första skrik...åh vad jag längtar.
Jag har fått väldigt bra information angående tillvägagångssättet  och jag har både vänner och lillebror som gett mig svar på de frågor som uppkommit. (de jobbar på förlossning och anestesi). Jag känner mig väldigt lugn/trygg med att det blir just kejsarsnitt denna gång då den "vanliga" förlossningen när Gustaf skulle födas inte slutade så roligt.
Längtar efter dig älskade "Liten"!!!

[ATT000001.jpg]
[ATT000056.jpg]
[ATT000012.jpg]
[ATT000023.jpg]
[ATT000034.jpg]
Dessa små godingar är tillverkade av marsipan. Så underbart söta!!!

Nu över till något annat trevligt, nämligen påsk. När jag kommer hem till helgen ska jag fortsätta pynta lite. Jag  kikade runt lite på Martha Stewarts sida och blev inspirerad till påskpyssel. Så den som har lite tid över och känner sig sugen på lite klipp och klistra kan gå in här: Martha Stewart



De söta fåglarna kan man göra själv! (foto: Martha Stewart)


kram


Inga kommentarer: