15 juli 2010

LYCKA...

Dagarna går verkligen fort. Sedan jag skrev sist har jag hunnit fylla år, vi har grejat med stora badrummet,det har grillats, badats och åkts båt.

Igår bestämde vi oss för att åka till Marstrand och där upplevde vi en av de bästa dagar på riktigt länge. Först började vi med en fika, smaskiga vaniljbullar (nybakade sedan kvällen innan) och kakor från Bergs Konditori. Vi satte oss på en perfekt plats där vi kunde sitta njuta av utsikten över ett glittrande hav och in och utseglande båtar. Saknaden efter vår "Victoria" (segelbåten) gjorde sig starkt påmind och längtan efter en ny blev enorm.


Sedan var det dags för ett besök på Carlsteins fästning som Gustaf pratat om ända sedan han slog upp de blå tidigt på morgonen. Vi bestämde oss för att Axel och Gustaf skulle kolla kanoner och fängelsehålor medan vi andra (mina föräldrar) strosade i hamnen och kikade i de små butikerna.
Efter ett par timmar kurrade våra magar ikapp och det inhandlades räkmackor och annat mumsigt som vi åt på kajen medan vi tittade på angörande båtar.
Solen sken från en klarblå himmel, den ljumma sommarvinden fläktade lagom, min fina familj omkring mig, måsarnas skriande och ljudet från jullar med puttrande inombordsmotorer gjorde mig alldeles varm av lycka.


Lek på lekplats, bad i det salta och krabbfiske blev det  härnäst. Jag och Filip satt och tittade på medan Axel och Gustaf plaskade runt, det såg så härligt ut.
Dagen hade redan innan gett mig flera små ögonblick som gjort mig alldeles tårögd av lycka och tacksamhet och när Axel och Gustaf satt jämte varandra på en liten klippa vid havet och fiskade krabbor kom nästa. Det var så härligt att se dem sitta där tätt tillsammans, solen som gjorde att deras hår såg ut som guld, Gustafs leende...mina fina killar.

Mysigt att strosa runt i gränderna och längs kajen...

Jag och Axel sa i kör att denna dag var den bästa vi varit med om på riktigt riktigt länge när vi stod där på färjan på väg hem. Vi lämnade den somriga ön med många fina minnen. Minnen som jag kommer "plocka" fram lite då och då och le åt.
Utflykten gav mig också en annan sak, en uppgift, att börja spara pengar. Någon gång i framtiden är det jag som står vid rodret på en segelbåt igen :-)


Hallberg Rassy 35 Rasmus heter båten vi drömmer om...

Om en liten stund ska jag börja ta mig an dagens uppgifter. Det ska
grejas inför söndagens dop.

kram

Inga kommentarer: