16 augusti 2010

13-16 augusti

I fredags så var det dags för kräftskiva hos våra "grannar". Det bjöds på mumsig förrätt och sedan var det bara att hugga in på den stora skålen med läckerheter från havet. Trevligt sällskap och god mat, en lyckad kväll!

I lördags åkte jag, mamma och Filip till Kungsmässan. Det var riktigt länge sedan jag var ute på shoppingrunda med siktet inställt på kläder till mig själv.
Givetvis kom jag inte hem utan lite kläder till killarna men jag fick denna gång även med mig några plagg till min garderob.
Efter en sväng på Indiska köpte jag också med mig lite porslin hem. Jag kunde inte motstå dessa tallrikar.

LEAF plate SLEAF plate L
Gröna bladformade tallrikar...jag kan inte få nog av dom...(bilderna gör dom inte rättvisa)

Jag har även varit och hämtat mina senaste traderavinster. En liten vit vas med bubblor/prickar på, väldigt fin. Andra traderaobjektet är en klotformad liten lampa.Vasen hamnade i vardagsrummet bredvid mina andra prickkrukor och lampan passade bra på bordet i hallen.

31:- för vasen och 63:- för lampan :-)

I förrgår blev äntligen altanräcket färdigt på sovrumsaltanen! Nu återstår bara att bygga igen underdelen på altanerna så att vi slipper se in under. Kanske något vi kan göra när Gustaf ska bo några dagar i Borås!?

Persikoträdet (inbyggt i det ena etaget på altanen) har flera persikor som börjar bli riktigt stora.

Idag var vi en sväng på BVC för försenad 3-årskontroll och 4-månaderskontroll. Båda mina killar följer kurvorna fint.
Sedan stannade vi på Åsa hembageri för att äta en smaskig räksmörgås och efterrätten köpte vi med oss hem.
Idag är det verkligen mys och fikaväder!

Mums!

Nu är det soffan som gäller resten av kvällen innan det är dags att förflytta sig till sängen. 

kram



Inga kommentarer: