05 oktober 2010

Sitter här vid datorn och tittar ut genom fönstret. Tyvärr är utsikten inte särskilt vacker härifrån, vårt gamla boende, det lilla rucklet förstör vyn.
Igår kom vi ändå en bit på vägen mot en bättre utsikt. Vi var och lämnade in förlängning och ändring av bygglov. Jag har äntligen ritat färdigt! :-)Det blir ett litet hus på 28 kvm (utvändigt mått). Dubbeldörrar i glas kommer bli entrédörrar. Jag har nämligen tänkt att ha ett litet träningsrum precis innanför dörrarna. Då kan jag träna och titta ut på en vintrig trädgård och öppna upp rejält på sommaren och njuta av grönskan.
MEN det ska ju byggas också och vi har fått lite olika bud om hur lång tid vi har på oss. Vi hoppas på att det är ett år som gäller och inte ett halvår som det pratades om igår.


Just nu är det mycket ledsamheter runt omkring oss som påverkar mig väldigt mycket. Det mesta kommer i skymundan när livet ruskar om en. Axels fina mormor har gått bort och det är flera vänner som just nu har det väldigt jobbigt. Mina tankar är hos er!

Mitt i allt jobbigt så finns det också lite solglimtar. Jag har sedan några veckor börjat sjunga i kör. Första sången vi började träna på var "Something stupid" så då förstod jag att detta var den rätta kören för mig. Robbie Williams (är ett stort fan av honom) och Nicole Kidman gör den så himla bra!
Varje torsdag kväll är det jag och "grannen" Tina som ger oss iväg för 1 1/2 timmes barnfri tid, härligt.

Igår tidigt på morgonen bjöd himlen på något riktigt vackert. Jag och Gustaf gick ut på altanen och bara stod och tittade. Gustaf gissade på att det var en drake som sprutat eld uppe i luften och att det nu brann.


Igår var det också dags för tandläkarbesök, usch! Besöket slutade med att jag fick boka ytterligare en träff då Karius och Baktus har boat in sig i min mun. Jag åkte raka vägen hem tillsammans med den goda bakelsen (hade faktiskt köpte den innan besöket) och fikade med Axels och Gustaf.


Igår hade vi en "röjardag" utomhus. Jag oljade ytterdörrarna för andra gången i år. Det tar sin lilla tid. Även trädgårdsmöbeln fick en omgång med olja innan vi ställde in den i boden.

Vi älskar våra teakdörrar från Bovalls Dörrbyggeri.

Nu ska jag gå till sängen och lägga mig bredvid min lille prins. Räknade ut att jag sovit 6 1/2 h de senaste tre dygnen. Gustaf krånglar och även lille Filip de sista nätterna. Jag hoppas verkligen att jag hinner träffa John Blund innan Gustaf ska hämtas på förskolan.

Ta hand om er!

kram

2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Du har som vanligt inspirerat oss med ditt ritande och i går satt jag och Anton och blinkade till Jonas att vi vill ha en lekstuga till nästa år!!! Så det är dax att ta fram linjal och papper här oxå. Kram på dig!!

Maria R. sa...

Stor Kram till hela er familj! Hoppas att vi kan få till en träff under hösten!