26 februari 2011

Lite allt möjligt...

Brrr, fryser...min tur att bli förkyld. Jag känner mig väldigt frustrerad då jag inte kunnat träna på några dagar och det kommer väl inte bli än på ett tag. Förkylningen måste gå över först. Det känns verkligen i kroppen att jag inte sprungit. Jag är ju van vid varannan dag, men men nu är det som det är. Jag var ute på en liten promenad i varje fall, tillsammans med Filip för att lugna min nippriga kropp.

Idag har jag bakat lite småkakor till Gustafs födelsedagskalas nästa helg. Det är mycket som ska hinnas med innan lördag så det är lika bra att ta fram degbunkarna så fort jag får chansen.
Jag har också monterat en babygrind mellan köket och hallen, underbart. Vi har haft kompostgaller för innan men lilleman har lyckats ta sig ut hur vi än spärrat. Nu är han fast den lille krabaten!
Jag har grejat och plockat lite i köket och tvättstugan så där känns fräscht nu. Det har också blivit en del tid över till datorn idag. Jag spanar klänningar, behöver införskaffa mig en till kusin L:s bröllop. Jag har också lagt högsta budet på ytterligare några opalinkrukor på Tradera. Jag behövde två till så nu är jag färdig!

Medan jag kikade runt på "nätet" så hittade jag roliga posters. Jag drömmer om att få ha lite olika koppar av Stig Lindberg men i väntan på att jag ska ha råd med dem så kan jag ju inreda med dessa tavlor i köket. Kolla här:

Stig Lindberg  Bersa - Great Way to Enjoy TeaStig Lindberg  Bersa - Swedish Tea Time  A3 poster LIME
Refreshing cup of Coffee  A3 Poster  - Stig lindberg / Mid century modern inspiredA cup of Nordic Tea -  Retro Scandinavian design  Poster A3 Yellow

 Dessa posters och annat kan du köpa här.

holter Learning What A Holter Monitor IsAnnat som hänt är också att ett flertal läkarbesök är avklarade vilket känns skönt. Nu har jag genomgått neurologisk status som jag inte tycker om alls. Inget plågsamt på något vis mer än att jag inte tycker det är så roligt att stå och hoppa på ett ben, ha dragkamp, gå på tå, gå på häl, räcka ut tungan, ha diverse övningar med ben och armar iförd endast underkläder och med en läkare som noga kollar hur kroppen reagerar.
Jag har också lämnat blodprover och varit kopplad till en holter under ett dygn. Det var oerhört skönt att bli av med alla sladdar, det enda som nu återstår är åtta svarta prickar där elektroderna suttit. De ska skrubbas bort ikväll, ska bara hitta en bra tvål. ;-)

Så har det shoppats lite också. Jag har tyvärr inte haft möjligheten att kika runt på bokrean som jag brukar göra. MEN jag beställde på internetbokreorna istället. Det blev:

Svenska formgivare och Trädgårdsdesign för 2000-talet.

Jag hade några minuter på mig i Kungsmässan medan de andra fikade färdigt häromdagen och då hann jag köpa två nya toppar, bland annat i marinblå. Inte dåligt...5 minuter på H&M...

Jag hade tur...jag letade och letade efter just denna top. Till slut fick jag fråga efter den och då visade det sig att det bara fanns en kvar och i rätt storlek dessutom :-) Foto: H&M

Nu ska jag ta lilleman och göra lite kvällsmat sedan blir det Melodifestivalen och nachobollar...mums!

Hoppas att ni får en härlig helg!

kram

Becca

Inga kommentarer: