14 juli 2009

Nu sitter jag här proppmätt. Axel grillade hamburgare till mig, Gustaf och våra gäster, Maria (fd kollega från Borås), Daniel och deras coola och gulliga son Simon. De testar på campingen här i Frillesås vilket vi är väldigt glada för.


Idag har vi faktiskt varit duktiga på att blanda arbete med nöje. Under förmiddagen hämtade vi ett lass med makadam som vi har lagt ut i landet där vi ska lägga kantsten. Jag har gjort mig av med alla grenar från häckklippningen och sedan fick det vara nog med arbete här hemma.

Eftermiddagen tillbringade vi utanför tomtgränsen närmare bestämt på stranden. Vi åt glass, jag hann prata en hel del med Maria, vi zickzackade mellan brännmaneterna och badade i det underbara blå och Axel testade pappas laser (liten segelbåt). Alldeles alldeles underbart hade vi det!

Jag måste också berätta att jag fick så fina presenter av Maria, Daniel och Simon. Ett riktigt smart grytunderlägg och väldigt snygg design från SkoghemDesign. Jag fick också en söt tändsticksask som Maria tillverkat. Jag kan varmt rekommendera att gå in på hemsidan:
www.skoghemdesign.se och se och läsa mera om deras produkter.


Grytunderlägget som simsalabim även kan användas till den större gratängformen!

Den söta lilla tändsticksasken med kärleksförklaringar på olika språk som bildar ett hjärta.


Jag avslutar med en bild på hur vår lille prins såg ut efter dagens lunch. När jag och Axel var djupt inne i en diskussion passade han på att använda korvstroganoff och ketchup som ansiktskräm. Kan tillägga att det tog honom 2 sekunder att smeta in hela ansiktet och det var så otroligt svårt att hålla sig för skratt. Så här såg han ut:


Inga kommentarer: