21 oktober 2009

Äntligen slipper fötterna frysa!

Idag gav vi oss iväg till Kungsbacka för att shoppa vinterskor och några andra saker. Jag passade på att springa in på Indiska och se om en prydnadskudde jag väntar på kommit in, men det hade den inte.
Så nu får jag vänta på att Indiska i Borås ringer mig så får mamma eller pappa ta sig till affären och köpa den. Kudden jag så gärna vill ha finns med i tidningen Lantlif:s senaste nummer. Den är julröd och täckt av en massa filtrosor. Det var kärlek vid första ögonkastet och det sägs att den ska vara ännu finare i verkligheten!!! Jag ser fram emot ett telefonsamtal från Borås med andra ord :-)

Det som var viktigt att få tag på, vinterskor till mig, blev inhandlat. Jag har letat efter tåliga kängor som jag kan ha på mig i stan men även under vinterpromenader längs havet och jag hittade dem idag.
Det blev ett par Caterpillarstövlar som har en massa gosig päls/ludd i skaftet och de var riktigt sköna på foten.

Jättesköna varma stövlar!

Nu återstår bara att hitta en varm jacka också. Det är så svårt när jag har en "bild" i huvudet hur jag vill att den ska se ut. Jag hittar givetvis inte någon sådan modell och nu ställer det till det för mig när jag måste tänka om. Men jag ger inte upp, jag ska nog försöka få tag på en vinterjacka innan det är dags för vårjacka :-)

Om en liten stund är det en varm dusch som gäller för min del men först ska jag fundera lite över vad jag ska baka till jobbet på fredag. Det är min tur att bjuda på fika!

kram


Inga kommentarer: