25 oktober 2009

"Lugnet efter stormen"

Vilken lugn dag vi har haft idag, kontraster till gårdagen tack och lov.
Lördagen var inte på något sätt någon aktiv dag, MEN vi hade en hel del konflikter här hemma. Gustaf var inte på humör, jag var inte på humör och Axel var jättetrött efter att ha jobbat dygn :-( Detta resulterade alltså i en dag med sura miner, konflikter, lätt till gråt och skrik, ja en sådan där dag man bara vill ska ta slut.

Idag tog vi det lugnt på morgonen, sedan ringde vännen Maria och vi bestämde oss för att gå till lekplatsen med Gustaf och Wilma. Vädret var inte särskilt roligt, men påpälsade med varma kläder och regnställ så lekte vi en liten stund till det blev för kallt.
Vi gick hem till Maria, Martin och Wilma och där blev det varm choklad och bullar...MUMS!

Fruktstund


Resten av dagen har jag och Gustaf tittat på film, lagat mat (hans leksaksmat) och bara tagit det lugnt. Tack och lov har vi inte haft så många konflikter idag!

Nu är denna helg snart över och just nu känns det inte så deppigt för det. Veckan som kommer börjar med några samtal med föräldrar och chefen ( ett utvecklingssamtal och medarbetarsamtal).
På tisdag när jag slutat kommer jag få hela eftermiddagen för mig själv, Gustaf är i Borås. Det var längesedan jag hade lite egentid och den ska jag tillbringa i affärer. Jakten på vinterjacka fortsätter men även en hel del andra ärenden ska fixas. Det känns skönt att inte ha någon tid att passa eller någon annan att ta hänsyn till :-)

Sedan går det fort till nästa helg och då hoppas jag och tror jag att vi är tillsammans hela familjen. Det känns så jobbigt att gå om varandra hela tiden, vet inte när jag pratade en längre stund med Axel sist!? Jag saknar de tillfällena otroligt mycket, då vi bara kunde sitta och prata utan att känna stress över en massa andra saker som står på tur att göras innan nästa dag anländer. Axel jobbar numera både i Skene (ambulanssjuksköterska) och i Borås ( som projektutvecklare tror jag att det kallas) och det känns aldrig som han är hemma.
Om två veckor ska Gustaf vara i Borås från torsdag till söndag så då får vi chansen att umgås men även få något gjort här hemma. Listan är lång över saker som ska färdigställas i huset...SUCK!

Nu ska jag ägna mig åt lite skönhetsvård medan lilleman tittar på Mamma Mu.

Jag hoppas att ni alla får en mysig sista vecka i oktober!


kram

Inga kommentarer: