30 augusti 2011

Del 2 Äventyr och vardag...

 SEMESTER

Semesterresan till Danmark är över och det känns som om vi varit hemma ett bra tag fastän vi kom hem natten mellan söndag och måndag.

Vi hade sex härliga dagar tillsammans. Ingen av oss ville åka hem. Gustaf tyckte att vi skulle bo i Danmark :-)
Legoland besökte vi två dagar på raken och vi hade så otroligt roligt allihop. Vi har åkt en massa karuseller och barnen har skrattat ikapp.

Det är inte lösgodis utan reservdelar man kunde köpa i lösvikt.
Denna japanska jättekrabba har 2 m mellan klorna. Man kunde kika på den genom glasbubblor. (jag och Gustaf i en i bakgrunden)
Lekplatsen med stora Duplobitar var oerhört populär, särskilt av Filip som grät när vi gick därifrån.
Filips favorit!

Lejonparken var mysig. Vi åkte med bilen genom parken och fick uppleva bland annat zebror, giraffer, bufflar och lejon på väldigt nära håll.
Rätt som det sprang en zebra fram mot bilen och kikade in genom rutan, häftigt!
Filips favorit var en kamel som han fick uppleva på väldigt nära håll. "Oj!" var hans kommentar. Gustaf tyckte att det var väldigt spännande när han såg en icke så levande ko hos lejonen.

Djuren kom som sagt väldigt nära bilen.

Vi har besökt en Vikingaby som låg precis intill där vi bodde (Bork Havn). Gustaf är verkligen inne i en period då vikingar, sjörövare, pirater och riddare är spännande. När han nu fick gå ombord på ett vikingaskepp var lyckan total!


Allt som allt har vi haft det riktigt mysigt och väldigt tur med vädret. Boendet var över förväntan. En semester som var välbehövlig för oss alla!
INSKOLNING OCH ARBETE

På torsdag börjar Filips inskolning. Vart tog bebistiden vägen!? Det är med blandade känslor som jag går in i detta nya skede i livet. Vemod över att tiden gått så snabbt men samtidigt glädje över att få se mina killar växa och utvecklas.
För min del börjar allvaret den 19/9 men det känns faktiskt bra att komma igång igen. Det blir en ganska lugn start, 60% fram till nyår och sedan ökar jag med 20%.
Jag kommer inte tillbaka till min gamla arbetsplats utan nu är det nya utmaningar som gäller. Öppna förskolan samt att hjälpa till vissa eftermiddagar på en förskola är vad jag ska arbeta med.
Öppna förskolan blir något helt annat än vad jag är van vid och jag har själv aldrig varit på det med mina killar så det ska bli väldigt spännande.

DET KOM ETT PAKET

Igår hämtade jag ut ett paket som kommit under vår semester. Det var ett tungt sådant från Buzzador som jag skrivit om i tidigare inlägg.
Denna gång var lådan full av Vanish-produkter som jag ska testa men också dela ut till vänner. Jag är oerhört positiv till de Vanishprodukter jag tidigare testat så nu ska det bli spännande att testa ytterligare ur deras sortiment.

 Filip verkar gillar Vanish han med. Gustaf brukar säga att det bara är att ta Vanish om han sölar.

På återseende!

kram

Inga kommentarer: