10 augusti 2011

Ljuva morgonstund...NOT....

Fy vilken morgon! Uppe tidigt som vanligt och jag la mig på Filips säng och tyckte att killarna kunde leka lite medan jag vilade. Bråk, bråk och bråk så det var bara att lägga ned.
Gnäll från Filip (tänder på gång) hela tiden och klängig som bara den. Väl vid frukostbordet fick Gustaf hjälpa till att få ned den lille trotsige i barnstolen. "-Mamma, vad stark Filip är" var Gustafs kommentar.

När vi väl fått mat på bordet var Filip vansinnigt arg och fick tag i yogurtskålen och kastade iväg den så det låg glasskärvor och citronyogurt lite var stans. Suck och grrr!
Snabbt slängde jag i mig frukosten och la den lille "gangstern" för att sova. Han har väl en hel del att sova ikapp med tanke på de senast nätterna.

Gustaf har dock lyft morgonen med en rolig kommentar. När killarna lekte i Filips rum och Filip började greja med sin lilla spis sa Gustaf: "-Vi kan leka att Filip är mamma och gör frukost så kan jag vara pappa och ligga här i sängen och vara lat och slö."
Hm...vad säger det er?! :-)

Något annat som också lyfte morgonen var att få äta ur de nya frukostskålarna som kom med posten igår. Jag har sparat streckkoder från Findusförpackningar och lyckats få ihop till fyra Kulinara-skålar (Rörstrand designade av Hanna Werning).
Som tur var fick Filip en annan skål att äta ur med tanke på frukostscenariot.


Jag hoppas att lilleman vaknar med ett leende på läpparna och behåller det där leendet resten av denna dag.
Nu ska jag ta hand om tvätthögen medan Gustaf ser på sommarlovsmorgon.

Hoppas att ni får en glad onsdag!

kram

Inga kommentarer: