25 april 2009

En härlig lördag

Ännu en underbar dag lider mot sitt slut. Vi började dagen med frukost på sovrumsaltanen, det var så pass varmt redan vid 8-tiden att vi kunde sitta ute i bara pyjamas :-)
Förmiddagen tillbringade vi på Åkrabergs trädgård, Erikssons i Bua och Derome Kryddor och Perenner.
Vi inhandlade lite kryddväxter och en stäpplilja som ska förgylla tillvaron med stora gula blommor i juni-juli.
Efter lunch kom en "gammal" kollega från Borås med sin familj och hälsade på. Vi grillade, pratade gamla minnen, uppdatering om vad som händer på min gamla arbetsplats och så avslutningsvis en strandpromenad.
En riktigt härlig dag!!!!

1 kommentar:

Spessartin sa...

Det låter som en av mina rundor som jag tar lite då och då när det skall handlas till trädgården! Har kikat runt i din blogg, antar att vi bor rätt nära varandra om jag förstår det hela rätt! Lägger till dig min blogglista!