13 juni 2011

Det är sommar...

Gustaf frågade häromdagen om det är sommar nu. Ja, svarade jag snabbt och insåg i samma stund att så är fallet. Tiden har bara rusat på och jag känner att jag skulle vilja bromsa lite.
Nu när den underbara varma och ljusa tiden äntligen är här vill jag hinna med att också uppleva den. Inte stå där i höst när träden skiftar färg och man letar fram de varma koftorna och inse att oj, sommar är visst över.

Om en vecka börjar Axel sin semester och jag hoppas att vi får några lugna och roliga veckor tillsammans. Visst, lilla huset ska byggas på baksidan men vi får se till att vara ute mycket med båten också. Jag ska även se till att bada riktigt mycket i år. Förra sommaren var inget vidare alls, inget bad pga såret på magen, inget solande pga mediciner och sjukhusturer som bara fortsatte och fortsatte.

Sista tiden har vi tillbringat mycket i trädgården. Gustaf och Filip älskar att leka ute. Filip tultar runt inne och letar upp sin keps som han sedan försöker sätta på huvudet och pekar menande mot altandörren.
Gustaf och Filip älskar att leka med en liten leksaksbil de båda kan sitta i. Jag sitter bara med ett stort leende på läpparna när jag hör G prata med F. De är ute och handlar (plockar gräs och lägger i bagaget), de åker till Liseberg (gungställningen) och de åker hem och lagar mat (till sandlådan). Gustaf släpper ut Filip ur bilen och sedan säger han till när de ska åka igen. Mina älskade killar!

Denna vecka känns ganska hektiskt. 4 läkarbesök för min del, gårdsfest, studentfirande, flera besök av släkt och vänner och några födelsedagsfiranden. Tur att det är mest roliga händelser!

Nedan kommer lite bilder, många från trädgården då det är där vi tillbringar vår tid.

Det blir några persikor även i år. 
Mysigt att gå ut på altanen och plocka tomater.
Gustaf har gjort i ordning vattenbadet.
Den underbara blå kommer från pappas morfars trädgård.
Gustaf kollar jordgubbarna varje dag för att se om det finns någon ätbar. De är riktigt smaskiga!
Krassen tar sig fint. Ser fram emot de gula/röda/orange blommorna.
Gustaf och Filip tyckte det var spännande med sjösättning.
Denna underbara gula vallmo "hittade" jag i trädgården häromdagen.
Jag hade ingen aning om att vi hade sådana blommor.

Det var allt för denna gång. Ta hand om er!

kram

Inga kommentarer: