07 juni 2011

Uppdatering....

Oj, nästan en månad sedan jag skrev sist. Dagarna har bara rusat på och det har varit fullt upp med matlagning, tvätt, barnpassning...ja sådant som hör småbarnsfamiljelivet till.
Att jag fortfarande inte är tipp topp har också bidragit till min frånvaro här på bloggen.

Jag får uppdatera er vad som hänt de senaste veckorna med lite foton.

28 maj var det dags för bröllop. Kusin Louise och hennes Lars-Erik gifte sig i Varbergs stadskyrka och festen hölls på Varbergs fästning.
Det var en mycket fin, rolig och kärleksfull dag! Brudparet var otroligt fina, det glittrade om dem.

Festlokalen var väldigt vackert smyckad. Utmed en vägg stod en läckert godisbord, i ett annat hörn var det en kamera uppriggad så att man kunde fotografera sig själv, buffén var uppdukad på en annan plats och baren på en annan. Det gav en mysig känsla att man kunde mingla runt mellan de olika borden.
Svävande ballonger över varje bord var riktigt läckert!

Tack fina L och L-E för att vi fick dela denna dag med er! Ni var så vackra och det var oerhört mycket kärlek i luften!

(Kudden som är med på bild gav vi dem i bröllopspresent. Tänkvärd text + deras initialer och bröllopsdatum)


 Gustaf är lycklig ägare till en alldeles egen liten båt. "The man with the boats"/pappa/morfar gav Gustaf denna lilla pärla. Vi får väl se om han ärver sin morfars enorma båtintresse!?
Lycklig är han i varje fall och väldigt noga med att kolla om den behöver ösas.


Det växer för fullt i trädgården! Vindruvsklasarna har blivit lite större, tomaterna håller på att skifta färg från gröna till röda, magnolian har fått stora fina blad och kaprifolen jag planterade för ett tag sedan har tagit sig riktigt bra. Fotot ovanför visar mitt senaste inköp vad gäller växter, ännu ett olivträd.


Gustaf och Axel har tagit årets första bad i havet. Jag väntar ett tag till tror jag?! Vi har också hunnit med minigolf. Gustaf tyckte det var riktigt roligt!

Igår firade vi två saker, Sveriges nationaldag och även Gustafs namnsdag. Smaskig fika på altanen blev det!

Det var allt från mig för denna gång!

kram


Inga kommentarer: