29 juni 2012

Bland vackra dyrgripar...

Det är fredag kväll och här sitter jag med magen full av chokladbollar. Det blev på tok för många!

Det finns några kvar ;-)

Jag måste bara rekommendera ett museum för alla er som gillar 50-, 60- och 70-talet. Särskilt ni som gillar Stig Lindbergs vackra alster.
Falkenbergs museum har de nu en utställning med många fina Lindbergsaker. Utställningen pågår fram till början av september om jag inte minns fel. De har även en annan tillfällig utställning som heter: "Funkisglas, pressat och blåst."

Jag är väldigt glad för att jag fick se alla vackra saker och många av dem gav mig ha-begär. Efterfrågan gör  tyvärr att det blir väldigt dyrt att stilla begäret.
Här kommer foton från utställningarna:

Lite från glasutställningen.
Vill ha!!!
 Illustration till Lennart Hellsings böcker.
 Lekrum för barn där det också gick att pyssla.
 Stig Lindberg 1916-1982
Underbara former...
För en krona fick man välja låt i jukeboxen.
 Ännu mera fina former.
Här ser ni mina absoluta favoriter. 
Tänk att någon gång få vara ägarinna till någon av skålarna!
 Fylliga hästar och Karnevalvaserna.
Jag använder gärna dessa krukor till mina blommor.
Tv, tyger och kortlek...
 
 Allkonstnären Lindberg gjorde många andra saker än prydnadsföremål.

Julkort, illustrationer och barnservice.

Det var en trevlig utflykt vi gjorde, jag, Axel och Filip. Gustaf hade det nog roligare hos kompisen Wilma. Jag rekommenderar verkligen denna utställning, nostalgitripp och otroligt vackra föremål!

kram

psst...om det är någon som vill göra sig av med lite retrogrejer så är det bara att skicka ett meddelande till mig, allt av intresse...(hoppas inte att Axel läser det här)

Inga kommentarer: