04 augusti 2012

Semestern...

En vecka kvar återstår av semestern. Då jag är helt förvirrad vad gäller vilken veckodag det är så har jag väl faktiskt kopplat av.
Vi har varvat nöje och nytta och också beroende på väder.

Vad gäller här hemma så har jag bara en kortsida kvar på "lillahuset" att måla, Axel håller på invändigt och ska snart sätta gipsskivor på väggarna. Altanräcket på "storahuset" har målats, trädgården har tagits om hand, det har röjts i garderober och många prylar har vi gjort oss av med.

Det har blivit några båtturer ut till öarna för sol och bad. Tyvärr har det dock inte blivit någon fiske för min del, men Gustaf och Axel har varit ute några kvällar. Resultat=1 makrill.

Loppisbesök har det också blivit. Jag har gjort riktigt bra fynd och som vanligt vill Axel att jag ska sälja prylarna och ta pengarna istället. I skrivande stund vet jag inte hur jag ska göra!?
Jag väljer att göra ytterliggare ett inlägg idag med enbart mina loppisprylar, så håll utkik.

Mer vad gäller nöjessidan så har vi tillbringat en vecka hos svärmor i Lubeck. Oerhört charmig stad i den äldre delen. Bra shopping, roligt på en stor nöjespark, kanotpaddling, besökt dockmuseum/dockdoktor/dockförsäljningsaffär, ätit god mat och andra roliga saker gjorde vi under denna tid.
Extra roligt känns det också då min tyska kom igång riktigt bra efter att inte ha använts på många år.


De 4 små bilderna ovan är från svärmors lägenhet.
Hansaparken (nöjespark)
Dockor och nallar från det berömda "Steiff". 
Här kunde man även lämna in sina trasiga dockor/gosedjur hos doktorn.
Fika och marsipanshopping på Niederegger.
Gustaf älskade paddlingen.
Filip gillade inte paddlingen, läskigt tyckte han.
Mysigt att bara strosa runt och kika på alla fina hus.


Tack Ingrid och Georg för att vi fick bo hos er!

kram

Becca

Inga kommentarer: