28 augusti 2012

Liten uppdatering...

Nu är det höst, det känns i luften. Sommaren passerade snabbt och bjöd kanske inte på så många bad eller båtturer som vi önskat MEN den gav avkoppling.
Att slippa ställa klockan och ha en massa tider som ska passas, det är semester!

Sista semesterveckan avslutades på Hermanö/Gullholmen. Krabbfiske, minigolf, Havets hus, långa promenader, bryggvandring, loppisar...så underbart!
Filip tvärstannade när vi klev av färjan för att åka hem, vände sig om och tittade mot "vårt" paradis och sedan kom "krokodiltårar". Han ville inte åka hem och samma känsla hade vi allihop fast vi inte visade det så tydligt.

På jobbet går det som vanligt i ett rasande tempo. Det var härligt att bli mött av glada, kramgoa barn som sa att de längtat efter mig. Inskolningarna har gått fantastiskt bra, mycket tack vare de "gamla" barnen som tagit hand om sina nya kompisar på ett väldigt fint sätt. Så tillmötesgående, omtänksamma och glada.

Hemma har jag målat klart "lillahuset" och målat altanstaket. Axel har jobbat invändigt och vår förhoppning är att bli såpass färdiga att vi kan börja ställa över en massa saker där i vinter.

Nu ska jag ta hand om min lille sjukling, Filip.

Avslutar med några foton:

Handelsman Flink, Flatön
1. Filip spelar minigolf. 2. En liten hajbebis i ägget.
Rolig loppis, helt i min smak.
 1. Drickunderlägg 5:- för 3 st. 2. Skoblock 2 par för 25:-
Kunde inte lämna kvar detta lilla äldre tomtepar 5:-
Vackra underbara Bohuslän...

Lite bilder från trädgården där 
trädens grenar knappt orkar bära all frukt:

1. Flera sådana här små citroner är på tillväxt. 2. Massor med söta persikor.
1. Nyinköpt medelhavsväxt med häftiga röda blommor. 2. Blommande olivträd.
1. Äppelträdet ger många frukter i år och så även päronträdet.

Shoppingtips:

Denna vas köpte jag häromdagen. I flera år har jag sneglat på den och nu är den alltså min.
Tänk vad fint till våren med vita pärlhyacinter i :-)
Jag köpte den för ett otroligt bra pris, 150:-. Det bästa av allt är att pengarna går till barncancerfonden.
I Kungsbacka kan man fram till den 8/9 köpa/fynda olika designprodukter hos "Superhjälten Nils".


Inga kommentarer: