23 november 2013

Julförberedelser...

Idag har jag klätt in träd och andra prydnader med ljusslingor. Trädgården är nu inte helt svart utan här och var glimmar det till. Det varmvita ljuset är så rofyllt att titta på och jag blir full av inspiration inför julen.

Adventsljusstakarna kom också fram i de flesta rum idag,  jag har sytt julgardiner till barnens rum och druckit den första glöggen för i år.
Ikväll innan jag lägger mig ska jag släcka ned hela huset, sätta mig i soffan och titta ut mot trädgården. Jag ska njuta av stillhet och tystnad. Jag ska njuta av de glittrande ljusen och jag ska blunda och känna doften av pepparkakor (vi har bakat pepparkakshus och det doftar i hela huset).

Nedan kommer några foton från den senaste tiden:

 
 Liseberg
Liseberg
Bild 1: Liseberg Bild 2: Tjolöholm 
Bild 1: Tjolöholm Bild 2: Hemma i trädgården
Bild 1: Hemma på entretrappan Bild 2: Gustafs lite häftigare julgardin.
Bild 1: Filips rum Bild 2: Retro adventsljusstake 
 Pepparkaksbak! Star Wars-figurerna väldigt omtyckta!
Årets pepparkakshus!

Ja, jag vet att vi är tidiga med julen hos oss. Jag hör dock till de som inte tycker om att ha julsaker framme så länge efter nyår så för att hinna njuta av allt så börjar vi istället lite tidigare.

Nu är det godis och chips som gäller och sedan när mina killar sover, då vet ni vad jag gör!

Ta hand om er!

kram

Becca

Inga kommentarer: