25 oktober 2010

smått och gott...

Oj, nu har det gått lång tid sedan jag skrev sist. Tiden har inte räckt till och lusten har heller inte funnits.
Vad har hänt sedan sist?! Hm...

Bygglovet för vårt lilla hus på baksidan har blivit beviljat. Nu ska Axel bara sätta sig ned och räkna ut materialåtgång och kostnader. Sedan skulle vi verkligen behöva börja riva de befintliga byggnaderna. LÄNGTAR!

Jag har numera glasögon efter ett tio år långt uppehåll. Det känns skönt att slippa den obehagliga högerlinsen :-) Två par glasögon och endagarslinser har jag nu att pendla mellan :-) Det känns lite ovant med bågarna men en vanesak!


Förra veckan tillbringade Gustaf i Borås. Han har haft så roligt med mormor och morfar och varit på många roliga äventyr. Han har varit på Leos lekland, Navet, åkt pulka och matat fåglar i Ramnaparken.
Under tiden har jag och Axel försökt få så mycket som möjligt gjort här hemma.
Tyvärr blev inte allt gjort som jag hoppats på, men huvudsaken är att köket är färdigkaklat och det blev så bra. Vi är helnöjda med val av kakel!!!
Vi har också  målat lister (tyvärr har inte så många spikats upp), jag har satt in hur många foton som helst i Filip och Gustafs album, vinterdäck på båda bilarna, alla julklappar till Gustaf och Filip har inhandlats och lite annat småpill har också hunnits med.
Jag är nog nöjd med vår insats trots allt!

Kakel från Dekora. Det blev precis så bra som jag drömt om :-)

Häromdagen damp det nya numret av tidningen "Drömhem och trädgård" ned i brevlådan. Omslaget var så juligt! Ni som känner mig vet att jag fullkomligt älskar jul och brukar vara ute i god tid med pyssel och pynt. I år är jag inte alls "där" ännu. Jag hänger inte med. Det är ju faktiskt inte länge kvar till första advent!!!
Jag får väl ta och kika igenom tidningen och sätta på lite "Jingle bells" så kanske jag får den där mysiga känslan inombords. Känslan som kittlar till lite i magen och som gör mig alldeles varm av lycka. Känslan som får mig att känna doften av glögg, hyacinter och granbarr och som lockar fram min allra pyssligaste sida.

I detta nummer kunde man se små granar i söta krukor lite här och var, något jag gillar väldigt mycket. Får nog bli några stycken lite här och var i år :-)

Om den där goa julstämningen inte har infunnit sig så kommer den garanterat göra det helgen den 17-21 november. Då är det julmarknad på Tjolöholms slott och vi har som tradition att åka dit tillsammans med min mormor. Sedan blir det lite julmat och julgodis hemma hos oss. MYSIGT!

På återseende!

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin fint kakel ni hade valt! men var är bilden på dig MED glasögona på ;) Hoppas din dag varit bra!
Kram Maria R.