02 november 2010

En salig blandning...

Jaha, som vanligt har det gått ett tag sedan jag skrev. Det är hopplöst att hitta tid för bloggande. Det finns ingen ork över till något annat nu för tiden när sömnbristen ständigt gör sig påmind. Nätterna har ju aldrig inneburit särskilt mycket sömn i min familj men nu när båda killarna är förkylda och Gustaf dessutom får krupp så blir det ännu mindre tid med huvudet på kudden.
På kvällarna när Gustaf och Filip sover slänger jag mig ned i soffan (helst tillsammans med resterna från lördagsgodispåsen) eller så är det cykling som gäller.

Jag cyklar som en galning varannan dag och jisses vilken fart jag har de sista minuterna för att slå mitt gamla rekord. Ni som ser "Välkommen åter" på tv4...jag är som Viktoria (Josefin Bornebusch). Jag skrattade så tårarna rann när hon skulle visa en kund ett löpband (första avsnittet).
Vet dock inte hur länge jag kommer klara av med att slå mitt gamla rekord hela tiden...börjar bli jäkligt svårt. Jobbigt att vara tävlingsmänniska!!!

I söndags gav jag och Axel oss av till Göteborg med några vänner. Vi åt lunch i lugn och ro och sedan var det äntligen dags att få se Mia Skäringer.
Showen var så bra, ena stunden skrattade jag så att det gjorde ont i magen och i nästa stund så gjorde det ont i hjärtat. Hon blandade allvar och humor på ett utomordentligt sätt!
Se den!!!

Mia Skäringer berör...

Förra veckan så kom då äntligen elektrikern och grejade så vi fick belysning i stora badrummet. Gustaf stod ett bra tag och tryckte på de olika knapparna, han var mycket nöjd!
Jag måste erkänna att även jag blev väldigt glad. För några månader sedan när Axel fått upp alla badrumsskåp och rörläggaren fixat till toaletten så var jag väldigt ivrig med att flytta in alla mina skönhetsgrejer. Jag kan ju säga att det den sista tiden blivit mer och mer svårt att sminka sig i takt med att höstmörkret börjat göra sig påmint. Men nu så slipper jag alltså oroa mig för att jag använt kajalen som lipliner och läppstift istället för täckstift ;-)

Bara några små detaljer kvar..återkommer med fler bilder sedan.

Jag har tro det eller ej hunnit med att sy färdigt köksgardinen. Nu hinner den åtminstone hänga där i några veckor innan den byts ut mot ett "juligare" tyg.
Om jag blev nöjd!? Ja...jag tror det...ska bara fixa lite nya krukor och växter så blir det nog bra till slut. Tyget älskar jag, ett riktigt "Beccatyg".
Läste i någon inredningstidning att det börjar bli trendigt med djur på tyger...så om inte annat så är jag alltså väldigt "inne" just nu.

Älskar färgkombinationen, beige, bläckblå, mossgrönt och brunt. Min lille favorit sitter på trädstammen...ekorren :-) Tyg: Yggdrasil, Arvidssons textil.

Imorgon är det dags att åtgärda hålet i tanden och vid närmare eftertanke så kanske jag inte ska vara för ledsen om natten blir lika sömnlös som den brukar.
Då ligger jag ju där i tandläkarstolen alldeles utmattad och varken känner eller hör borren ;-)

Natti natti allihop!

kramar

Inga kommentarer: