15 augusti 2011

Lite blandat...



Sitter här för att varva ned efter ett träningspass. Det var det sista på listan över "måsten" jag skulle göra idag. Nu kan jag helt och hållet ägna mig åt att kika runt efter roliga saker vi kan göra när vi åker till Danmark. Legoland, Lejonparken, vikingaby och ölshopping är bestämt men jag har en önskan om att även få kika runt på lite loppisar. Så nu ska jag ägna en stund åt att hitta lite roliga ställen i närheten där vi ska röra oss. Längtar efter semesterresan!

För snart en vecka sedan var jag och vännen Maria och våra barn på teater på Tjolöholm. Det var sista barnonsdagen för denna sommar. Vi fick se Herr Spargel och Matilda som trollade. De var riktigt duktiga och roliga. Barnen skrattade för fullt!
Efteråt gick vi till Storstugan och fikade i bondromantisk miljö. En riktigt mysig eftermiddag!


Gustaf och Wilma.

Nu när regnet faller och det är grått så växer min styla-om-hemmet-känsla. Egentligen handlar det mest om att "piffa" till lite här och var, inga större ingrepp.
Vardagsrummet kanske har fått en lösning på bokhyllesystem, men det återstår att se när den gamla teakbokhyllan har anlänt och monterats. Hoppas att det blir bra!!!
Även ett gammalt soffbord väntar på att få flytta in. LÄNGTAR!
Jag har även börjat tömma huset på prylar vi inte använder utan som bara ligger och tar plats. Det är så befriande att bli av med saker och göra plats för nya ;-)

Idag blev det en tur till Blomsterlandet i Varberg. Jag köpte lite blommor till krukorna på framsidan. Krassen vill inte vara med längre. Det blev även en bananplanta för halva priset.
Jag passade även på att kika in på en loppis när jag ändå var i stan. Idag fanns det inte så många roliga saker men jag fick ändå med mig lite smått hem (pennställ och två likadana ljuslyktor/vaser= 15:-). Billigt och bra var det också!

Nu är det snart en månad kvar till jag ska börja jobba. Jag har nästan varit hemma i två år och tiden har gått så fort. Det känns en aning vemodigt när jag lägger denna sista mammaledighet bakom mig.
Jag kommer inte arbeta på min gamla arbetsplats utan nu är det nya utmaningar som gäller (fortfarande som förskollärare). Jag avslöjar mera när allt är klart men det känns väldigt bra och jag ser fram emot att börja arbeta.

Vad gäller lilla huset på baksidan så går det trögt. Några brädor till har kommit upp men mer är det inte. Kanske det blir lite snickrat imorgon då Axel är ledig!? Så här ser det ut nu:

Nu ska jag ge mig in i klädkammaren och se om jag hittar tyglådan. Jag har för mig att det ska finnas ett perfekt tyg till mitt lilla projekt jag ska starta ikväll. En lampskärm ska kläs!
Lampskärmen ska pryda den underbart fantastiska golvlampan, senaste tillskottet hemma vad gäller belysning.

Lycklig ägare till denna retrolampa :-)

Hoppas att ni får en härlig vecka!

kram

2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Åh, vilken fin lampfot, slutresultatet kommer bli kanon!
Härligat att ni hinner iväg på diverse föreställningar på Tjolöholm. Önskar jag var mer proaktiv i det området.
Kan inte fatta att du har varit hemma i snart 2 år... Tiden går så vansinigt fort.
Hoppas att vi hinner ses snart. Om inte så på lördag med havets läckerheter!!
Stora kramar!!

Tina sa...

Åh, vilken fin lampfot, slutresultatet kommer bli kanon!Härligat att ni hinner iväg på diverse föreställningar på Tjolöholm.Önskar jag var mer proaktiv i det området.Kan inte fatta att du har varit hemma i snart 2 år... Tiden går såvansinigt fort.Hoppas att vi hinner ses snart. Om inte så på lördag med havetsläckerheter!!Stora kramar!!