30 augusti 2011

Del 1 (shopping)

 DEL 1

Vad gäller shoppingen så har det inte blivit så mycket. Jag besökte flera genbrugs (loppisar) men det fanns inte så mycket roligt just då. Om vi hade haft släpkärra med oss hade vi i och för sig kommit hem med sängar till vårt sovrum och en byrå, allt för en summa av 500:-. Danska inredningstidningar blev det några stycken. Så nu har jag att läsa ett tag framöver i brist på bra svenska inredningstidningar.

Vi var inne i en möbelaffär och både jag och Axel konstaterade att det finns väldigt mycket fina danska möbelklassiker som vi skulle vilja ha i vårt hem.
Lite shoppat blev det i varje fall och billigt var det. Här kommer några bilder:

 Några små uppläggningsfat. (kan köpa på mig hur många olika som helst) Jag hittade även Reijmyre ljuslyktor.
Några bambuskålar och lite andra prydnadssaker inhandlades även.

Här kommer lite bilder från möbelaffären. Jag blev oerhört förtjust i PH-lampan i grön nyans. Det fanns många vill-ha-möbler i denna affär.


Det var allt i detta inlägg. Läs gärna del 2 om ni vill veta mera om vår Danmarksresa.

Inga kommentarer: