24 oktober 2011

24 Oktober


Nu har jag en liten stund för mig själv och då får jag passa på att skriva några ord här.

Först går mina tankar till Molle, mina föräldrars hund. Han blev 15 år och var världens snällaste vovve. Nu springer han runt på en grön äng uppe i himlen med sina hundkompisar. Han äter säkert leverpastej varje dag. Det är i varje fall det vi önskar och som Gustaf säger. Fina Molle!!!

vit ros
 Saknad...

För någon vecka sedan bokade jag snabbt biljetter till showen "Ljust och fräscht". Nu när Fredrik Lindström och Henrik Schyffert gästar Göteborg för några dagar måste jag ju bara gå. I årets stora underhållningsshow  besvaras frågor som varför klädkammaren har bytt namn till walk in closet? Är köket vårt nya finrum? Kommer dagens trendiga fondtapet en gång vara lika hopplöst ute som bidé?
Det här och mycket annat får du svar på när Sveriges två mest framstående komiker för första gången står på scen tillsammans!
Så nu är det alltså bara att vänta till mars månad 2012. Om ni också vill boka biljetter till denna show kan ni klicka här.

Roligt att ha något att se fram emot! "Ljust och fräscht"

Idag var jag och Filip en sväng till Varberg. Vi shoppade lite på loppis och sedan kikade vi runt på "More Furniture". I denna butik fyndar man inte, man shoppar inte ens om man har min plånbok. Men drömma kostar ju ingenting. Bilden är helt klar framför mig, jag ser precis hur vårt vardagsrum skulle se ut... Jag skulle sjunka ned i Carl Malmsten-soffan, tända Foscarini-lampan och låta ögonen vila på en vägg full med stringhyllor...
Här kommer lite bilder från dagens besök:

 
Stolen var fantastiskt skön att sitta i, den tar första plats på min "sitta-bekvämt-stolen-rangordning". Jag skulle kunna tänka mig att ha en sådan fast med gröna ben.
Det syns inte på bilden men Carl Malmsten-soffan på bilden till höger blir väldigt tufft klassisk då de sedan en tid tillbaka låter vissa knappar på ryggstöden ha en färg som bryter med bastyget.
Jag hade gärna haft denna utemöbel vid entrén! Bilden till höger gör inte borden rättvisa. Designen är otrolig med rostfritt slut på benen och bordsskivan med sina mjuka former.

Häromdagen när det var dags att storhandla så passade jag på att spana in julsortimentet. Jag älskar att kika på julgranskulor, glitter, julklappspapper och annat pynt. Det är dock väldigt sällan jag handlar nytt pynt men denna gång fick ett stort blockljus följa med hem. På detta ljus står min favorittext, texten som gör att jag känner jul i hela kroppen.

Midvinter nattens köld är hård... Blockljus från Ica Maxi.

Sist idag visar jag en bild på vad Filip sysselsatte sig med idag medan jag snabbt svarade i telefon...

Han öppnade lådan där toarullarna förvaras och sedan satta han igång att bygga. Nästa etapp var att rulla ut allt papper och riva det i småbitar. Han kom tack och lov inte så långt med den biten.

Nu ska Gustafs gympapåse packas ( han går på barngympa varje tisdag) och sedan är det läggdags. Nästa gång ska jag visa er nallekakorna jag bakat till Öppna förskolan. På torsdag firar vi nämligen Nallens dag.

Kram

Inga kommentarer: