16 oktober 2011

Helg utan minstingen...

Sitter här vid datorn och tittar ut på Axel som grejar med lillahuset. Vindskivorna ska sågas av en bit. Gustaf sitter bredvid mig med den andra datorn och spelar på Bolibompawebben.
Filip, han är hos mormor och morfar och busar. Axel lämnade honom där i fredags och om några timmar ska vi hämta lilleman.

Vi har saknat honom men samtidigt har det varit skönt för oss alla på olika sätt med lite tillsammanstid utan minstingen. Gustaf har fått vår uppmärksamhet och jag och Axel har sluppit ha ögon i nacken och ständigt hindra F från att störa G.
Dessutom har veckan varit tuff på många sätt så jag har inte mått så bra, så som sagt skönt med ett lugnare tempo nu i helgen.

I fredags efter jobb och förskola åkte jag och Gustaf till grannbyn, Åsa. Där fikade vi i lugn och ro och pratade en massa. Godisshopping, kakbak och fredagsmysmat ordnades sedan.

Jag frågade Gustaf vad han var sugen på och hans svar blev, smörgåstårta. Vi gjorde en vikingabåtssmörgåstårta. G pratar väldigt mycket om vikingar och riddare just nu så han var väldigt stolt när han fick överraska Axel med denna fredagsmysmiddag.

Igår var det loppisrunda tidigt på morgonen som gällde. Jag och Gustaf shoppade lite som vanligt. Billigt och bra! Förutom sakerna nedan så blev det en biografi om Leonardo da Vinci, lite jaktböcker till bror Erik och en julcdskiva med amerikanske klassiker till jobbet.

Jag samlar gamla tomtar och fick tag i denna (tyvärr limmat huvud) för 15:-. Men jag kan nog använda den till något pynt, om inte inne så ute!?
Små koppar blev det också. Tänkte ha dem som glöggmuggar. 1:- st, mugg från Uppsala Ekeby.
Det är oerhört sällan som jag köper tavlor. Denna kunde jag dock inte motstå. Jag älskar färgerna och tavlan gör mig lugn och glad. 50:-

Efter lunch gav vi oss av mot Kungsbacka där vi fikade. Sedan fick Gustaf leka på leklandet på Kungsmässan medan jag och Axel sprang runt på en massa ärenden.
Efter ett par timmar var det då dags för det som Gustaf sett fram emot så länge, discobowling. Han var jätteduktig och strålade som en sol under den timmen vill höll på.
Sedan var det dags för lite mat och den intog vi på restaurang Ester. Jättegott!

Lycklig Gustaf som dock ärvt hans mammas tävlingsinstinkt. 
Han blev ganska upprörd när han inte vann!

Om en stund ska vi åka till Borås och om jag har riktigt tur så kanske kanske vi kan hämta teakbokhylla och soffbord hos Axels pappa. Hoppas!
Gos och kramkalas lär det bli med lille Filip och lite fika också. Denna vecka ska jag sedan avsluta hemma i soffan med mina två nya tidningar. Ser särskilt fram emot Retrotidningen!


Det var allt för denna gång. Nu ska jag fixa det sista innan det är Borås som gäller.
Önskar er alla en trevlig vecka! 

kram

Inga kommentarer: