11 mars 2012

Helg

Solen skiner idag igen och fåglarna kvittrar. Dagen har mest bestått av att komma ikapp med allt som jag inte hinner under veckan. Sådana tråkiga saker som tvätt, disk och städ. Jag var ute för en liten stund då vi bestämde oss för lite familjemys med korvgrillning.

Så mysigt vet jag inte om det var med tanke på att Filip gallskrek mest hela tiden och han skulle absolut inte äta någon korv. Han ville grilla korven hela tiden istället.
Snabbt fick vi i varje fall i oss korvarna med pinnbröd och Axel suckade och sa:
-"Var det lika hysteriskt när vi var små och grillade?"

 Filip ville inte vara med på kort. Han brås på sin mamma ;-)
Det är så gott med grillkorv...

Imorgon har vi prins- och prinsessfest på jobbet. Vi kommer leka Törnrosa, sjunga, dansa vals, klä ut oss och så blir det något extra gott till mellanmålet.
Det var bara att ställa sig och baka muffins på förmiddagen idag. Muffins med ett tunt täcke jordgubbssylt och grädde. Över detta ligger lite sugerpaste och sedan lite strössel. Hoppas att barnen blir nöjda!

Mums mums...

Nu ska jag återgå till städningen. Jag funderar på att börja ge mig på vardagsrumsfönstren. De är i stort behov av rengöring, tjocka lager salt och smuts skymmer utsikten.

Jag önskar er alla en fin och positiv vecka! 

kram

Inga kommentarer: