25 mars 2012

Några dagar i slutet av mars...

Åh, vilken dag! Sol från en klarblå himmel och riktigt varmt. Vi har varit ute hela dagen och fått en hel del gjort i trädgården. Våra olika grässorter har klippts ned, trädgårdsmöbeln oljad, altanen rengjord från mögel, vårblommor har inhandlats och planterats och jag har röjt under altanerna och blivit av med en massa skräp.

Gustaf har haft en riktigt kompishelg. Igår lekte han med vännen Anton hela dagen och idag har vi haft besök av söta Elsa. Det är så härligt när man hör deras skratt och ser deras glädje i ansiktena. Älskade barn!

Fika på altanen :-)

Filip har mest gått efter Gustaf och hans kompisar. Idag när vi kom ut på morgonen såg han ut som en ko som precis släppts ut för grönbete. Det var väl en befrielse att bli av med alla tjocka vinterkläder och kunna röra sig fritt.
Han blev inte glad när vi tog in honom för lunchvila. Ut! Ut! Ut! skrek han högt.

Händelser på sista tiden har påmint mig om hur bräckligt livet är. Det påminner om hur viktigt det är att njuta av stunden och ta vara på det fina omkring oss. Det påminner om vad som är viktigt.
Idag när jag stod i trädgården och oljade trädgårdsmöbeln och barnen lekte fint tillsammans så dök tanken upp. Tanken som frågar mig om jag gör det som jag skulle gjort om det varit den sista dagen i mitt liv. Jag tänkte efter och blev varm inombords. Jag hade inte ändrat på någonting. Mina kära runt omkring mig, skratt, måsarnas skri som jag älskar, sol från en glad blå himmel...lycka!

Imorgon är det jobb som gäller igen och jag längtar. Lika mycket som jag kan längta efter helg, lika mycket kan jag längta efter mitt jobb på söndag kväll. Jag trivs!
Barnen är fantastiska och min inspiration sprudlar. Jag har så många idéer som virvlar runt i huvudet och väntar på att få tillverkas. Om det bara fanns lite mer tid!!!

Målade ramar med fina tapeter och tyger i. 
En liten väg har kommit upp på fönsterbänken. Det har tillkommit hus i fönstret sedan bilden togs.
Läshörnan har pyntats. Apan och gräset är egentillverkade och lövet kommer från IKEA.
Fin bukett från en förälder som pryder vårt matrum. 
Man ser knappt på bilden, men ett flaggspel har tillverkats. Vi hängde upp det över vår utematplats. Härligt med lite färg!

Jag har faktiskt unnat mig en sak. En sak som jag egentligen inte alls är i behov av men som jag bara inte kan glömma.
För lite mer än ett år sedan, vid ett besök i butiken Tinna i Göteborg, så fick jag syn på en brevtyngd. Jag blev helt fascinerad. Så otroligt vacker en maskros kan vara (maskros inuti tyngden), jag såg den med helt andra ögon. Sedan den dagen har jag inte kunnat glömma denna lilla pryl och varje gång jag kikat in på Tinna har jag stått där med den i handen och förundrats. Jag har inte kunnat motivera ett köp då den kostar 750:-.
Så kom då en dag för inte så länge sedan då jag hade lite tid över för att "googla". Jag hittade tillverkaren och sökte runt efter köpställen. För en vecka sedan kom den i ett paket från England och till en kostnad av 350:-. Jag är lycklig ägare!

Äkta maskros inuti. Den kommer från Haford Grange

På tal om shopping så var vi på Gekås förra helgen. Som vanligt blev det mer shoppat än vad som var tänkt. Lite påskgrejer, presenter, jackor till barnen och annat smått och gott följde med hem.
Denna bricka kunde jag bara inte lämna. Koppen på motivet ser ju ut som Stig Lindbergs "Spisa ribb", som jag är så förtjust i.

29.95:- helt ok pris :-)

Nu är det läggdags för min del. Imorgon ska det planeras för fullt på jobbet!

Jag önskar er en härlig sista vecka i mars.

kram

1 kommentar:

Mina sa...

Hej Beccis!!

Vet Du om att jag söker av Din blogg varje dag...?? Och idag - äntligen ett nytt inlägg... så kul att läsa och alltid så fina bilder.. Saknar dig! Kram från Mina