10 mars 2012

Lördag i mars...

Ont i halsen och hängig :-( Det var väl i och för sig väntat, men jag hade ändå hoppats på att klara mig. Barnens hostattacker och snuva på jobbet och så mina egna här hemma blev väl för mycket helt enkelt. Men det verkar inte vara den hemska influensan som många drabbats av (än så länge).

Häromdagen vaknade jag och marken var alldeles vit, som tur var är allt det vita nu borta och istället ser jag återigen den gröna mattan. Idag är det dessutom riktigt varmt och solen lyser från en klar himmel.

Gustafs 5-årskalas är avklarade. Det blev ett väldigt litet barnkalas och så ett större släktkalas. G blev alldeles överlycklig när han öppnade presenten från mig, Axel och mina föräldrar. Ett Nintendo Wii var äntligen hans! Jag måste erkänna att jag också tycker det är riktigt roligt.

Här kommer lite bilder från kalashelgen:

Här fick barnen sätta piratlapp på den lille piraten, precis som leken då man sätter knorr på grisen. Efter tre avklarade uppdrag väntade en skatt. Alla barn fick varsin skattlåda med godis i. (gjorde kartongerna av överblivna tapetbitar från Gustafs rum)
 Födelsedagstårtan i år blev så där, pga av tidsbrist. Huvudsaken var dock att G blev nöjd!
Gustaf var så glad för sitt piratkalas och jag hade också roligt :-) Det var lite som en arbetsdag! Tack alla underbara kompisar till Gustaf! Tack också till familj och släkt för kalaset i söndags.
Älskade Gustaf på hans 5-årsdag. Här är det födelsedagsfrukost som gäller :-)

I onsdags var det dags för det jag väntat på så länge. Scandinavium var det som gällde för att titta på "Ljust och fräscht" med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström.
Åh sa bra det var! Jag skrattade och njöt av showen. De drev med inredningstidningar, "Carpe Diem"-skyltar och Hemnet. Igenkänningsfaktorn var dock inte så hög som jag väntat mig.
En suverän show rakt igenom!!!!

Sista numret, då Lindström och Schyffert bjöd på ett sprakande rockframträdande var riktigt bra.
Tack M & M för en trevlig kväll!

I förmiddags fick jag lite ensamtid och den spenderade jag på en loppis inte långt härifrån. Om det blev något shoppat!? Svar: Ja.
Axels kommentar när jag kom hem: "Vad ska du med alla lampor till?" Tre bordslampor fick följa med hem idag. Jag är oerhört svag för roliga lampor. Axel behöver dock inte oroa sig för jag har redan givna platser åt dem allihop och de som tas bort istället ska ut på Tradera. Återkommer med bilder!

Om en liten stund ska vi ta oss ut i solen för en liten promenad. Jag måste ut för lite frisk luft trots att jag känner mig trött och hängig. Denna vårdag vill jag ju inte uppleva inifrån.

Jag avslutar med ett foto från min och Axels kvällspromenad förra helgen. (Svärmor passade barnen).


Jag önskar er alla en härlig helg! Ta hand om varandra!

kram

Inga kommentarer: