07 april 2012

GLAD PÅSK!

Påskafton är här och hittills har dagen börjat lugnt. Solen lyser från en blå himmel och när man sitter inne och tittar ut blir man lurad. Det ser väldigt varmt och skönt ut men det är riktigt kallt. Vi är dock väldigt tacksamma över att slippa snö som dalat ned lite varstans.

Natten bjöd inte på så mycket sömn för min del vilket gör att jag segar mig fram idag. Gustaf har hostat och hostat och när han väl lugnat sig så har min hosta satt igång.
Jag är så trött på förkylningar som aldrig vill gå över men jag påminner mig själv varje gång jag är less på detta om att det kunde varit värre.
I dessa tider hoppar min tanke tyvärr ofta iväg till 2010. Imorgon är det två år sedan en fruktansvärt jobbig tid tog sin början. Efter tre månader på sjukhus, tre operationer, blodförgiftning och massor med undersökningar kom vi äntligen hem med vår lille prins Filip. Då var det sommar!
Jag gör vad jag kan för att inte hoppa tillbaka men hjärnan kopplar gärna ihop denna årstid med traumat 2010.

Nog med tråkigheter! Om en stund ska jag bege mig ut i trädgården och gömma några presenter. Påskharen har lagt två kartor vid entrén som G och F ska få följa. Själv kommer jag inte hitta något ägg då mitt redan varit framme sedan en vecka tillbaka. Godis varje dag, hmm, efter påsk får det verkligen bli ändring på min kost.

I tisdags fyllde min mormor 80 år. I mina ögon känns hon inte en dag över 70. Mormor blev "kidnappad" och förd till Varberg. Där blev det restaurangbesök, shopping och fika med flera släktingar. Tyvärr kunde jag inte vara med men på seneftermiddagen tog mina föräldrar med sig mormor hem till oss.
Jag dukade fram frallor och pålägg och avslutade med en bakelse. Det var en mysig eftermiddag/kväll och Gustaf ville absolut inte att gamlamormor skulle åka hem.

 Grattis fina mormor!

Nu har jag inte tid att skriva mer. Filip sover och då får man passa på att städa och greja. Axel ska gå ut och cykla med Gustaf.

G gillar att cykla!



Jag önskar er alla en glad och härlig påsk!

kram

Inga kommentarer: