08 april 2012

Påsk

Påskdagen är här med strålande sol. Idag är det Filips födelsedag, han är nu ganska exakt 2 år. Två år sedan jag låg där nervös på operationsbordet och väntade på att få höra en liten bebis ge ifrån sig sitt första skrik. Skrek gjorde han och det med en gång och jag pustade ut.
Filip var en oerhört lugn bebis som mest sov, han skrek oerhört sällan. Nu är F en liten pojke som det sprutar ut nya ord på varje dag, han älskar att busa med Gustaf  och en lugnare favoritsysselsättning är böcker. Min älskade Filip!

 Presentöppning :-)

Jag avslutar med några foton från gårdagen:

Vi hittade två kartor från påskharen. Dessa kartor ledde oss fram till en massa överraskningar. Filip letade mest efter haren :-)
Söta fåglar som inhandlades i Stockholm för många år sedan. Gustaf pyntade ett litet träd med dessa och deras färgglada kompisar.
Loppisfynd som passar bra till påsk.
Draken sprutar ut påskägg, Gustafs idé. Chokladkaniner inslagna i fina papper väcker barndomsminnen till liv. Det var något speciellt när man öppnade ägget och fick syn på en smaskig figur.
Axel lagade jättegod mat. Filips första påskpyssel.
Gott med godis!
Att måla ägg är en tradition :-)

Jag önskar er en fortsatt härlig påskhelg!

kram

1 kommentar:

minnis sa...

Hej !

Kolla in min blogg , har en utmaning där till dig :)

KRAM Minna