20 april 2012

Senaste tiden...

Efter en fullspäckad vecka så känns det underbart att få vara ledig ett par dagar. De senaste morgnarna har varit riktigt jobbiga då jag behövt vecka mina killar. Det hör absolut inte till vanligheterna, eller snarare, det har aldrig hänt tidigare. Filip är så trött och det gör ont i "mamma-hjärtat" när jag lämnar dem så långa dagar på förskolan.


Det finns inte mycket tid till bloggande nu för tiden. Den lilla tid jag är hemma måste jag ägna mig åt tvätt, disk, städ och givetvis mina fina pojkar.


Här följer lite bilder från den senaste tiden:


Filip älskar Molly Mus-böckerna så jag var ju bara tvungen att göra de figurerna på hans tårta. För att spara tid så beställde jag en odekorerad prinsesstårta och sedan satt jag kvällen innan kalaset och pysslade ihop dessa marsipanfigurer. Filip sken upp när han fick se sin tårta.
En eftermiddag då jag slutade tidigt bestämde jag mig för att strunta i tvätthögarna hemma och istället åka till Stättared med Filip. Gustaf var i Borås hos mormor och morfar. 
Vi fikade, tittade på alla söta lamm och andra djur. När ett av fåren gav ifrån sig ett riktigt vrål så stelnade Filip till och sa: -"Mamma, hjälp, ett lejon!". När vi kom till hästarna sken han upp och pekade: "Filip galoppa." Han får allt vänta ett tag till det blir aktuellt...
Till min stora glädje har vi fått en iPad på jobbet. Vilket fantastiskt "verktyg". Jag har redan använt den en hel del då det gäller dokumentation. Förra helgen lånade jag hem den för att titta lite närmare på alla appar. För skojs skull satte jag mig ned med Filip för att se hur han skulle hantera den. Inga problem där inte, han förstod med en gång hur den skulle hanteras :-)
Förra helgen bestämde vi oss för att ta en "familjedag". Universeum var det som gällde då de har en dinosaurieutställning nu. Dinosaurier i naturlig storlek som låter och rör sig, ett måste för Gustaf!
Vi köpte årskort till Universeum då vi samtliga i familjen verkligen uppskattar denna fantastiska plats. 
Jag satte fast Gustaf mot kardborreväggen. Där hängde han tills jag tog ned honom ;-)
Filip var helt exalterad inne på Universeum. Han sprang från det ena akvariet till det andra och ropade: "Pappa, mamma, titta fisk!". Till sist kom han fram till det han är mest fascinerad av, hajar! Oj, vad han ropade och de andra besökarna stod bara och log medan vi försökte lugna honom.


Det var allt för mig denna gång. Jag hoppas verkligen att jag får lite mer andrum framöver så det inte blir så glest mellan inläggen.
Jag önskar er alla en härlig helg med avkoppling och minnesvärda stunder!

kram

Inga kommentarer: