12 maj 2012

Loppis & andra händelser...

Solen skiner från en klarblå himmel och jag känner att jag egentligen borde vara ute men jag orkar inte. Så här sitter jag nu vid datorn och funderar på vad som hänt sedan jag skrev sist.

En loppisrunda tillsammans med kollegan Ingela var en höjdpunkt. Alltid lika roligt att prata med henne om tillvaron/livet och så fick jag ju shoppat en hel del roliga saker också.
Spiral av Ingrid Atterberg, Upsala Ekeby. 20:-
 Jag kunde bara inte lämna denna skål. 10:- 
(har sedan tidigare två exakt likadana i formen men i färgerna röd och vit.)

Jag brukar inte hitta böcker som jag är intresserad av men denna gång lyckades det riktigt bra. Efter att ha kikat igenom dem ser jag fram emot att få läsa dem från pärm till pärm. De bjuder på många skratt vill jag lova och en tillbakablick i tiden.

3 böcker för 45:-

Det är tre böcker i denna serie, "För oss kvinnor" och de gavs ut 1959. Man får tips om hur man ska sitta vackrare på en stol, vilken typ av män man inte bör gifta sig med,  hur man bör klä sig, makeuptips, ja det finns verkligen allt i dessa böcker. Illustrationerna gör det hela ännu mer intressant! 
Återkommer med några bilder.

Häromdagen var hela familjen i Borås. Axel jobbade och vi andra njöt av en ledig dag så där mitt i veckan. Jag strosade runt lite i affärer medan G och F var hos mina föräldrar. Efter lunch åkte vi och hälsade på min lilla farmor som har flyttat till ett serviceboende.
Vi fikade och pratade och mina killar visade upp några nya leksaker som farmor intresserat testade. Det är det som är så härligt, hon visar verkligen ett genuint intresse.
Det blev oerhört jobbigt när vi skulle åka därifrån, jag kände i hjärtat hur gärna farmor velat att vi skulle stannat kvar. När jag fick en varm och lång kram kämpade jag för att hålla tårarna tillbaka men väl i bilen gick det inte. Tårarna rann nedför mina kinder och tankarna tog mig genast till den dag då det kanske är jag som står där ensam, på en plats där man kanske inte riktigt vill vara och vinkar av sina nära med vetskapen om att det kanske dröjer länge till nästa gång.
Jag önskar att jag kunde hälsa på henne och mina nära och kära oftare, men det är så svårt att få ihop det.

Farmor betyder mycket för mig, hon står mig väldigt nära...

Anledningen till resan var hudundersökning på mig och Axel och när det var avklarat så kikade vi runt lite på stan. Ett fikonträd fick följa med hem.

Nu återstår bara att inhandla en mer passande kruka.

Det var allt för denna gång. Nu ska jag sätta mig i soffan och kika i några inredningstidningar.

Jag önskar er alla en fin helg!

kram



Inga kommentarer: