20 maj 2012

Barnfri helg

Om en liten stund kommer mina pojkar hem igen efter en helg i Borås. Det har verkligen känts tomt samtidigt behövde vi en paus. En paus att hämta andan på, en paus att komma ikapp med saker som vi annars inte hinner. Tyvärr har jag mestadels känt mig stressad men det har funnits stunder då kroppen slappnat av och jag njutit av tystnaden och lugnet.

Thaimat, soffan och "En plats på landet" (tv-program) är en av mina "njut-stunder" denna helg. För att inte prata om denna söndags frukost.
Pyjamasklädd på altanen, fågelkvitter, blommande päronträd och färska jordgubbar till morgonmålet... :-)


Igår passade jag på att åka till en loppis på förmiddagen. Inte en helg utan ett loppisbesök ;-)
Jag strosade runt i lugn och ro och kikade efter "Becca-prylar". Även denna gång blev det lite småsaker med hem.

Virkade kuddöverdrag som nu pryder vår säng. 15:- st. 
Plåtburkarna används numera till förvaring av bröd.  Färgklick i köket :-) 30:-

Det har blivit en hel del trädgårdsarbete i helgen då vädret varit otroligt härligt. Jag hade nästan glömt bort hur varmt det kan vara och för att inte prata om de härliga ljumma kvällar vi haft. Veckan som kommer ser ut att ge oss flera sommardagar :-) Här följer några bilder från trädgården:

Bambun har börjat bli riktigt stor och fin. Det var inte så många år sedan vi planterade den och då var det bara några strån/kvistar.
Olivträden har äntligen fått flytta ut på altanen. Nu kommer de snabbt att få fler blad så de ser lite mer friska ut.
Äppelträdet kommer snart blomma. Knopparna har så härlig färg.
Päronträdet är nästan mer vitt än grönt.
Ytterligare en av växterna i marmorkrosslandet som växt riktigt mycket. Älskar de mjuka barren och den härliga gröna färgen.

Jag tror att jag ska ge upp kampen mot maskrosorna och istället försöka se skönheten i detta gula ogräs. Åh, vad "fint" det är med gula färgklickar överallt ;-)
Katten Lovis ville också vara med på bild. Hon var väldigt noga med att få nosa på kameran.

Nu ska jag göra ett sista jobb ute i trädgården och passa på att njuta av den fina kvällen sedan är det sängen som gäller. Imorgon ringer klockan 05.00 :-(

Ett måste i vår trädgård, Krasse, i härliga färger.


Jag önskar er alla en fin vecka!

kram


psst...Jag måste ju visa vår bensinpump som barnen kommer att få börja leka med imorgon. En förälder har snickrat ihop den och sedan har vi målat och "pyntat" den. 

Nu återstår bara att tillverka betalkort som barnen kan betala med i automaten. En liten kiosk och biltvätt är också planerat ;-)

Inga kommentarer: