29 september 2012

slutet av september...

Axel och barnen är ute, jag tvingade faktiskt ut dem. Mina öron, ja hela jag är i behov av tystnad och lugn, en chans att koppla av för några minuter.

Uppdatering:

  • Hummertinorna slängts i havet, dock ingen hummer ännu. Vi hoppas på att morgondagen ger ett mer   positivt resultat.
  • Möblerat om hela arbetsplatsen för att anpassa efter de olika åldrarna. 
  • Fått svar på magnetkameraundersökningen. Kunde varit bättre och det kunde varit sämre. Ryggmärgsprov :-((((( är det som nu gäller och sedan får vi se om jag ska börja med en annan medicin. Tabletterna jag har nu eller en dag på Sahlgrenska varje måndag för att få medicin i dropp, det är alltså frågan!?
  • Jobb, jobb och jobb.!
  • Den ena bilen är reparerad och till Gustafs stora sorg låter den inte längre som en "Monster truck". 
  • Vi har fått ett akvarium, 54 liter. Det är så avkopplande att sitta och titta på fiskarna som "svävar" runt i det klara vattnet. 2 yngel har vi också lyckats få att överleva.
Hösten är här och fortsätter det i den här takten så är det snart jul :-) Jag får "juliga" bilder varje dag på Facebook och ibland kan jag faktiskt längta. Längta till mörka kvällar då jag sitter och tittar på vår tindrande gran, dagar då snön faller ned och vi myser inne i värmen... Alla årstider har sin charm!

Loppisfynd den senaste tiden...nja, det har varit lite si och så med den biten. Jag har faktiskt inget roligt att visa denna gång.
Nu ska jag ägna en liten stund åt att i lugn och ro utan ögon i nacken kika runt bland alla roliga/vackra/annorlunda saker på Etsy. 
En favoritsysselsättning just nu...

Jag önskar er alla en underbar helg, den sista i september!

kram



bild från vi.sualize.us


Inga kommentarer: