07 augusti 2013

Det närmar sig...

Sitter här vid datorn, det är tyst och stilla. Barnen är hos mina föräldrar och har varit där sedan i måndags. Tack snälla mamma och pappa för hjälpen med barnen, vi hade aldrig hunnit med så mycket bröllopsfix annars.

Nu närmar det sig självaste bröllopsdagen och jag har blivit oerhört nervös. Tankar far fram och tillbaka i huvudet och jag har svårt att vara still.
Tänk att så mycket planering och fixande snart är över! Många frågar mig vad jag ska göra sedan, när lördagen är över?!

Jag vet vad jag har att göra, det kommer ta tid att få ned allt som satts upp, Gustaf börjar förskoleklass, jag ska njuta av de sista semesterdagarna och framförallt bara vara med mina fina pojkar.
Denna morgon har det dåliga samvetet intagit min kropp och jag vet att det har varit en jobbig tid för barnen. Jag har inte varit så närvarande för mina killar och dessutom varit ganska lättirriterad. Det gnager i hjärtat!







Idag fortsätter grejandet i tältet och sedan ska vi gå igenom våra bröllopskläder så att allt ser bra ut. Axel har inte sett min brudklänning.  Det enda han vet är att det är 14 meter spetsband på klänningen.
14 meter spetsband som Tami i Grekland sytt på för hand!!!
Ögonblicket då Axel ska få se mig tänkte jag att Beatrice ska fånga med sin kamera.

Nedan kommer några bilder på lite av det jag sysselsatt mig med på lediga stunder. Jag vill ju inte visa för mycket innan ;-)

 Det känns som en evighet sedan jag satt och färglade inbjudningskorten.
Mönstret "Gröna fåglar", Josef Frank.
 Kl 16.00 på lördag går vi in i Stråvalla kyrka...
 Jag har gjort vimplar till tältet...
 Jag har dekorerat rislampor...
Jag har med hjälp lyckats få ihop rätt antal muggar 
(20 st kraschade i golvet för någon månad sedan)

Nu ska jag sätta fart med att vika festprogram så att jag hinner gosa med mina killar som kommer hem efter lunch.

Jag önskar er alla en härlig dag!

kram

BECCA

1 kommentar:

Frida sa...

Wow Becca vad du har grejat!!! Är övertygad om att eran dag kommer bli den bästa i livet!! (förutom när man fick sina barn förstårs!)

Din planering och förberedelse kommer garanterat att märkas denna dag! Kommer bli sagolikt! Längtar efter att få se många vackra bilder sen!

Önskar er stort lycka till!!!
Kram Frida