03 april 2010

PÅSKAFTON! GLAD PÅSK!

Vilket underbart väder denna påskafton! Det första jag hörde när jag vaknade var fågelkvitter och när jag slog upp ögonen så tittade jag rakt ut mot en klarblå himmel, så underbart!!!
Morgonen började med påskfrukost och då målade vi ägg. Gustaf glömde nästan bort att äta då han var så inne i att färglägga sitt ägg. Så här blev resultatet:


Efter lunch åkte vi till grannorten, Åsa. Där besökte vi glasscafét som öppnade nu i påsk. Det var inte lätt att välja glassort för en som är velig som mig! Men till slut satt vi ute i solen och smaskade på varsin glass.

När vi kom hem igen var det altanen som gällde. Det är så underbart att luta sig tillbaka i en skön trädgårdsstol, blunda, känna solen som värmer, höra fåglarnas kvitter och bara njuta av tillvaron. Denna dag kommer jag leva på länge och det tror jag även att Gustaf kommer göra.
Han har nämligen fått tre önskningar uppfyllda.  
ETT: Påskharen var här och lämnade ett påskägg med godis och verktyg till hans verktygslåda.  
TVÅ: Vi tog fram hans båtbana som han pratat om ända sedan i vintras.   
TRE: Vi har haft grillpremiär och grillat hamburgare. Även detta något som han pratat om sedan i vintras.


Resten av påskhelgen har vi en del att fixa med. Listan ligger i köket och väntar på att börja bockas av, men det är ju faktiskt två dagar kvar, så idag har vi bestämt oss för att ta det lugnt.
Från början hade vi även bokat in lite besök denna helg, men vi har valt att "isolera" oss för att inte riskera sjukdomar nu när kejsarsnittet närmar sig. Det vore förskräckligt om det fick ställas in pga att jag blivit sjuk!!!
Det finns ju gott om tid för att umgås när allt är "över".

Nu ska jag inta sängen en stund. Axel är ute och går med Gustaf så då får man ju passa på att vila. Det känns i kroppen att det är i slutet av graviditeten. Jag är stor som en flodhäst, har hemsk foglossning och jag är väldigt väldigt trött...men snart är det över. Jag försöker ändå ta tillvara på den sista tiden med magen. Magen som ändrar skepnad mest hela tiden, "Liten" är sannerligen en aktiv krabat. :-)

GLAD PÅSK ALLIHOP!

kramar

1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Tack för dina fina rader sitter nästan här med tårar i ögonen. Klart att vi ställer upp, vad har man vänner till.