31 mars 2010

Vårtecken.

Igår kväll kom jag hem igen, det var inte tänkt så från början men av olika anledningar så blev det bäst så här. Det hade inte gått utan vetskapen om att våra grannar var hemma, någon måste ju kunna ta hand om Gustaf om jag får åka in akut. Vi får väl se om det blir Borås imorgon igen eller ej, det ger sig ikväll.

Hur som helst så har jag och Gustaf haft en mysig och ganska lugn dag med tanke på hur aktiv lilleman är i vanliga fall. Jag hade inte räknat med att kunna sätta in foton i albumet, men högen har krympt till nästan hälften under dagen. Mycket tack vare "Små einsteins" som Gustaf älskar att titta på!

När jag började ta mig an högen med foton på morgonen kändes det helt hopplöst men nu känns det betydligt bättre igen. Hälften kvar ungefär!

Det är inte bara på väderleken man förstår att det är vår. Igår parkerades mammas och pappas husvagn på uppfarten. På fredag kommer de och rengör den för att sedan dra ned den till campingen vid havet. Den 1 april (imorgon) öppnar campingen och ett säkert vårtecken är alla husvagnar som kommer passera de närmaste dagarna. 


Ett annat vårtecken kom på brevlådan idag, ett reklamblad från Åsa glasscafé. Till helgen är det vi som gör ett första besök för i år. Mums vad gott det ska bli!
Det kom faktiskt ytterligare en påminnelse om att våren är här, deklarationen. Den brukar vara väldigt trevlig att läsa och så även i år :-)


Det är svårt att ta det lugnt när jag är hemma, det finns ju så mycket att pyssla med. Min vistelse i Borås sedan i januari var nog ett väldigt klokt val av bland annat den anledningen.
Idag kunde jag inte låta bli att baka. Det hela resulterade i 90 ostfrallor. Det luktar ju så gott i hela huset och för att inte tala om att äta en nybakad fralla med smör och ost till en stort glas mjölk. MUMS!!!

Dagens bak fyllde brödsektionen i frysen.

Nu ska jag prata med Axel om hur vi ska göra imorgon, Borås eller ej, det är frågan!?

kram

Inga kommentarer: