25 augusti 2010

Shoppingfynd och möbeldrömmar

Igår var jag äntligen och fixade till mitt hår, skönt att vara av med den fula utväxten och de slitna topparna. 
Axel, Gustaf och Filip kikade runt i Kungsmässan under tiden och tyvärr hade Gustaf gått rakt in i en betongpelare. Han är väldigt svullen kring näsbenet och har fått ett annat utseende (läskigt)!

Efter den underbara stunden i frisörstolen bar det av till IKEA. Vi handlade ett nytt täcke till mig så jag kan göra mig av med mitt gamla duntäcke. Allt dun har hamnat i botten på täcket.
Vi kollade efter lite nyheter men det fanns inget roligt. Jag fick samma känsla när jag senare tittade i den nya IKEA-katalogen, inga roliga vill-ha-saker.

Nästa besök blev Åhlens i Västra Frölunda. Jag har ju tidigare skrivit om att jag spanat på ett Josef Frank-liknande tyg där som jag beslutat mig för att köpa. Betydligt billigare!
När jag stod där på textilavdelningen kunde jag bara inte hitta tygrullen och när jag frågade efter det fick jag veta att det nog inte går att få tag på längre då det utgått ur sortimentet. Fasen också!!!!
Besviken åkte vi hem igen.
Väl hemma så kom jag på att jag kan ringa till Åhlens i Borås och se om de har tyget kvar. Vilken tur att jag ringde! De hade några meter kvar till nedsatt pris. Pappa och mamma skyndade sig till stan och köpte sex meter för 39:-/m (annars 149:-/m). Vilket fynd!
Nu ser jag fram emot besök av mina föräldrar så jag kan sätta igång med förvandlingen :-)

[åhlens+silvius+149kr+m.jpg]
Silvius från Åhlens.

Jag har även gjort ett annat fynd som jag dock inte har hämtat ännu. Jag hade turen att ringa först och är nu ägare till en säng formgiven av en av mina favoriter, nämligen Carl Malmsten. Filip ska få sova i den när han är för stor för sin spjälsäng.
Jag ser fram emot att få börja inreda Filips rum. Sängen är en bra början! 

Klicka för att se nästa bild

Nu när jag ändå är inne på ämnet inredning så kom idag den nya MIO-katalogen. Det fanns en hel del fina saker som jag skulle kunna tänka mig att pryda mitt hem med. Här kommer två favoriter som jag fastnade för med en gång:

Felix 
Lampa FELIX, finns även i svart. Foto: MIO

Avlastningsbord

 NORMA avlastningsbord. Foto: MIO

Sist i dagens blogginlägg måste jag också visa loungestolen som jag drömmer om att få ha i det stora badrummet. Den skulle passa alldeles utmärkt med mina Josef Frank-kuddar!

Den kommer från:


Nu ska jag spola upp ett varmt bad och sjunka ned bland skummet och njuta medan vinden viner utanför.








kram

Inga kommentarer: