10 augusti 2010

Uppdatering...

Oj vad tiden rusar iväg. Jag gör allt vad jag kan för att njuta av mammaledigheten och jag lyckas ganska bra måste jag säga.
Inte för att vi gör särskilt mycket på dagarna utan mer att jag stannar upp och blir bara så lycklig och tacksam för att jag har så fina pojkar och att jag trivs så bra med livet.

Nu har det gått 4 veckor sedan jag var på sjukhus sist (hoppas det fortsätter så) och jag tror att jag börjat återhämta mig för jag har fått mitt shoppingsug tillbaka. Till och med det var som bortblåst under några månader ;-)

Häromdagen fyllde Filip 4 månader. Han är en väldigt lugn och glad liten kille. Storlek efter storlek på barnkläder läggs i kartonger. Snart är det dags att skänka storlek 68!
Lilleman älskar att titta på sin storebror, han ler så fort han ser Gustaf. Något som han också verkar tycka vara roligt är att vända sig från rygg- till magläge.

Idag började Gustaf på förskolan igen efter sex veckors sommarlov. Han var så glad när vi satte oss i bilen och körde mot förskolan och alla hans kompisar.
Det gick riktigt bra att lämna honom och jag fick så många slängpussar.

Jag har även hunnit med att shoppa lite för mina födelsedagspengar. Det blev 4 svarta krukor och 2 bambu! I eftermiddag ska jag och Gustaf plantera de fina gröna växterna.

Älskar bambu! Härligt grön färg och så rasslar det så gott när det blåser! 
Halva priset var ju inte fel heller;-)

Vi får väl se om storeman får syn på rådjuret idag igen när vi är ute och grejar. Igår sprang han in från altanen och frågade:
-"Mamma har du ett gevär? Jag såg ett rådjur i trädgården jag kan skjuta så har vi lite kött till mat imorgon."
Morbror Erik blir nog stolt när jag berättar detta för honom!

 För några dagar sedan hade jag väldigt mysigt besök. Det var kusin Louise och hennes lilla Vera som hälsade på. Så söt!!! Tack för en jättetrevlig stund! Jag hoppas att jag får uppdatering i form av foton regelbundet, annars är ju en tripp till huvudstaden aldrig fel ;-)

Pyssel har vi också hunnit med. Häromdagen tog jag fram en plåtbricka, skar till oasis, satte ned vass jag plockat och så på med vit dekorsten. Resultatet blev någorlunda men jag måste fixa mer vass och piffa till det lite för att det ska bli ännu bättre.


För några dagar sedan gav sig Axel och Gustaf ut med båten för att förhoppningsvis fånga en massa makrill. De var borta riktigt länge och klockan blev mer och mer. När jag började fundera över om jag skulle ringa sjöräddningen (Axel svarade inte på mobilen) så backade de precis in på uppfarten :-)
Resultatet efter flera timmars fiske: 1 makrill. Jag var så glad för Gustafs skull att det åtminstone blev en!
Nästa dag försvann den ned i våra magar, mums!

Gustaf frågar varje dag när vi ska ut och fiska igen.

Sist i dagens blogginlägg kommer några foton som Gustaf tagit. När jag gick igenom kameran dök en massa foton upp som jag inte kände igen. Fotografen avslöjade sig dock med en bild på sig själv :-)


1 kommentar:

Margita sa...

Riktigt fina bilder som Gustaf tog! En blivande fotograf kanske! :)