05 september 2010

Uppdatering...

Jaha, då har det återigen gått flera dagar sedan jag skrev. Jag uppdaterar med foton lite av vad som hänt den sista tiden mellan blöjbyten, tvätt, disk och matlagning.


En seg eftermiddag bestämde vi oss för att ta picnickorgen och åka till en hamn i Göteborg.. Det var riktigt 
mysigt att sitta där bland alla båtar och drömma! En mås satte sig på en sten alldeles bredvid oss och hoppades på lite fika. Detta gillade Gustaf!

Häromdagen när Gustaf var på förskolan passade jag på att fotografera Filip. Det kan ju vara roligt att ha några foton i hans album. Det blir inte att kameran är framme lika mycket som när Gustaf var bebis tyvärr. Filip är inte som sin mamma, han älskar att titta in i kameran och le.

Foto1: Älskar denna skål som jag budade hem på Tradera. Givetvis har den prickar ;-)
Foto2: I fredags hälsade jag på kollegor och barn för första gången sedan Filip föddes. Så stora barnen har blivit och så mysigt det var med alla kramar och söta ord. Filip fick en present, jättefina kläder!


I lördags var vi på kalas hos Gustafs och Filips kusiner. Vi firade lilla Sara som blir två år den 8 september. På vägen dit gjorde vi ett snabbstopp på Gekås. Jag hade 1h 30 min på mig att fylla vagnen med det som stod på listan. Det blev väldigt raska steg genom den enorma affären! Puh, jag fick med mig allt och faktiskt lite till som alltid när man åker till Gekås.
Pyjamasarna med Findus på gjorde Gustaf lycklig. Jag blev väldigt glad när jag sprang på den roliga tvättmedelsburken. Jag har en liknande sedan tidigare och har varit på jakt efter ännu en till vit-tvättmedlet.
Jag hade också turen att träffa en gammal kollega som flyttat till Norrköping. Roligt att träffa dig Jennie! På väg till bilen sprang jag på ännu en annan gammal vän. Saknar dig Josse!

Idag har jag hunnit med lite pyssel. Fram med en av mina favorittapeter: Cole & Son, Fornasetti, Tema e Variazioni. Den italienske konstnären Piero Fornasetti (1913-1988) målade operasångerskan Lina Cavalieri på ca 500 olika sätt.
Jag valde två av dom från tapetbiten och limmade dom på målarduk som nu hänger i köket. Riktigt nöjd!

Nu har jag precis kommit hem efter en uppfriskande promenad vid havet, dags att ta fram resterna efter dagens mellanmål. MUMS!!!

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ingen bra idé att kika in här idag...
Ses imorgon. Puss!