19 november 2010

Stök och bök...

Jag var bara ute en kort stund mellan bilen och förskolan men den lilla stunden hann kyla ned mig rejält. Idag är det sannerligen kallt!
Tur att jag ska ägna dagen åt att få lite ordning här hemma. Städningen tinar nog upp min frusna kropp!

Här kommer lite bilder på vad vi gjort sista tiden:

Igår bakade jag och Gustaf lussekatter. Jag har nog aldrig bakat så fort i hela mitt liv. Killarna var inte nöjda med tillvaron så för att inte behöva slänga degen så fick det gå undan...puh...

Vi har satt upp fågelmat lite här och var på tomten. Gustaf älskar att titta på småfåglarna. Vi hängde upp tre talgbollar utanför lilla köksfönstret och det var ett smart drag. Nu måste ju Gustaf sitta still vid matbordet så han inte skrämmer bort de hungriga flaxarna.
Vi plockade även fram fågelhuset som han kan se från stora köksfönstret...han är omringad!

Efter ett par timmar i tapet-och färgaffären så kom jag då därifrån med en färgburk. Det var inte helt lätt att hitta en färg som skulle matcha fondväggen i köket. Det fick absolut INTE bli rosa som det lätt gör!
Det blev en färg som är beigegrågrön. På morgonen och kvällen är den mer åt det gröna hållet och på dagen är den beige. Anledningen till att vi målat om är att det kritvita kaklet inte passade mot den vita färg vi hade innan.
Vi är väldigt nöjda med resultatet då vårt vita kök och våra fina vita dörrar mer kommer till sin rätt nu! Axel började till och med pratat om ommålning av samtliga rum i hela huset.

Nu ska jag ta tag i tvätthögarna och när Filip vaknar är det dags att plocka fram dammsugarslangen. Sedan ska jag försöka sova ikapp några timmar, blev som vanligt en hopplös natt.

Hoppas att ni alla får en underbar helg! Avslutar med en bild från min tur vid havet häromdagen.



kram

1 kommentar:

Anonym sa...

oj oj vad gott det såg ut med lussebullar! Fina bilder! Kram från Mollaryd