27 november 2010

Julmarknader...

Två julmarknader har vi hunnit besöka sedan jag sist skrev. Först ut var Tjolöholm tillsammans med mamma, pappa, mormor och Gustaf.
Julfika, lite shopping och tomtens godisregn var uppskattat och jag fick faktiskt lite julkänslor.

Gustaf lämnade sin önskelista till tomten. Han önskar sig bland annat en vakthund som skäller som ett lejon.
Tomten kastar godis från balkongen.

Idag var vi på julmarknad nummer två. Vi besökte Torna gård i Väröbacka. Vi möttes av en jättemysig innergård där små stånd var uppdukade med sill, kransar och lotterier. Det var en liten marknad med gammaldags charm. Här och var fanns det juläpplen i korgar, hyacinter i jutesäckar, granris och annat mysigt pynt.
Det gick även att köpa glögg direkt från kitteln som stod mitt på gården. Vi strosade runt i ladan och kikade och Gustaf fiskade ur fiskdammen.
Då det var så kallt så var vi inte där så länge men jag hann ändå shoppa lite. Det blev te och en söt (prickig) tändsticksask.


 Julte och tändstickor i söta förpackningar!

Jag har fortfarande inte fått upp värmen sedan vi kom hem så nu får jag se om min lille terobot kan hjälpa mig?!
Det var allt från mig för denna gång.

Charmig liten robot från Lagerhaus.

p.s Tack snälla pappa för hjälpen under några dagar. Det var jättemysigt att ha dig här. Vi saknar dig massor!


Inga kommentarer: