26 februari 2012

Lite loppis igen....

Helgen har gått i ett rasande tempo. Gårdagen ägnades för min del åt att ta bort slitna toppar hos frisör Camilla och sedan kikade jag runt efter lite vårkläder.
Under tiden var Gustaf på kalas hos kompisen Wilma. Jag förstod på honom att han haft några roliga timmar med en massa bus, god mat och smaskig tårta.

Jag gjorde inte min vanliga loppisrunda igår utan jag struntade i de jag brukar besöka och gick istället in på en i innerstaden. Några roliga saker hittade jag och det var inte många kronor jag gav för allt!

Den lilla kannan (som inte gjorde sig på fotot utan ser mycket bättre ut) kommer passa utmärkt att ha  vaniljsås i, till sommarens alla bärpajer.
"Sockerbitsplockaren" kan jag säkert hitta något annat roligt användningsområde till.
Det blev också en "plockare" (kan bara inte hitta ordet just nu) till kakkalas. När jag var liten tyckte jag att det såg så härligt ut när de på bagerier eller caféer  plockade fram godsakerna med en sådan. Nu kan jag göra det själv! :-)

Hela förra veckan fick jag ta vård av barn. Filip var inte kry alls och inte Gustaf heller. Jag längtade så otroligt mycket till mitt jobb och såg glatt fram emot måndag.
Så blev det då lördag natt och Gustaf satte igång att skrika som en galning. Det gick knappt att få honom lugn på hela natten. Orsaken var väldigt hög feber!!! Stackare Gustaf!
Jag vet inte alls vad det beror på, men bra mår han inte. Alvedon gör honom åtminstone lite mer pigg.

Imorgon SKA jag till jobbet, saknar kollegor och barn och då Axel har väldigt svårt att stanna hemma så chansade jag på att ringa pappa. Snäll som han är så ska han hjälpa mig med barnen imorgon.
Tack fina pappa, jag behöver komma ifrån en liten stund!

Nu ska jag ta tag i alla kakor som står överallt i köket. Nästa helg har vi två kalas för Gustaf som fyller 5 år den 5 mars. Fem sorter har jag hunnit med idag, resten kommer jag köpa.

Önskar er alla en härlig och frisk vecka, den sista i februari.

kram

Inga kommentarer: