29 juni 2010

Midsommarfirande

Solen skiner från en klarblå himmel och varmt är det också. Om en stund ska jag försöka komma iväg ned till stranden och blicka ut över ett glittrande hav, det är så vackert.
Jag får inte bada förrän om en månad men det finns ju inget som hindrar mig från att plaska med fötterna. Tyvärr får jag heller inte vistas så mycket i solen tio dagar framöver på grund av antibiotikakuren som jag påbörjade igår igen.

Det är bara inte klokt, jag fick åka in akut till Borås lasarett igår igen! Jag och Gustaf låg ute på gräsmattan igår och läste böcker och när jag reste mig upp var shortsen helt blöta och när jag knäppte upp byxorna förstod jag att det blöta kom från såret på magen.
Såret hade gått upp och det rann ut vätska, bara för Axel att komma hem och hämta mig och köra till Borås.
Resultatet av läkarbesöket blev: ny antibiotikabehandling och att ha koll på såret framöver. Tre dagar utan antibiotika sedan april, suck! Jag har mer och mer börjat tro på att detta med min kropp aldrig får ett slut :-(

Sist avslutar jag med lite foton från midsommarafton. Det blev ett väldigt lugnt firande. Potatis och sill hos mina föräldrar i husvagnen sedan åkte vi till Stättared och dansade och kikade på alla djur därefter till husvagnen igen för att äta smaskiga röda bär och sedan avslutade jag och Axel kvällen med grill alldeles ensamma. Lugnt och skönt!

Gustaf hade så roligt på Stättared!

kram

1 kommentar:

Malin sa...

Du har en så fin blogg becca. Ta hand om dig.

Du är utmanad. Läs min blogg för mer info!

www.bubb3n.se