05 juli 2010

Dopdatum ordnat!!!

De senaste dagarna har jag inte gjort annat än att jaga runt efter präst och kyrka. Vi bokade datum för dop för ett tag sedan men var tvungna att avboka pga att jag blev sjuk igen. Vi vill gärna ha dopet snart så att den fina dopklänningen inte hinner bli för liten. Det är sannerligen inte lätt att hitta ett datum då allt ska stämma med tid, plats och gästernas möjlighet att deltaga.
Som tur var kom vi på att fråga min faster som är präst om hon kunde tänka sig att döpa lilleman och hon sa JA!!! Så nu är det dop om ca två veckor i samma kyrka som Gustaf döptes i. Det blir riktigt bra att faster Lisa döper Filip, roligt att det är släkt och så blir det inte så lång stund i kyrkan.

Nu återstår "bara" att fixa allt som måste vara gjort innan dopdagen. Jag har redan gjort färdigt alla servetter, små vita tröjor med blå rosett i halsen. Mördegskakor med ljusblått socker runt om är färdiga. Tyvärr gick det inte stämpla dom med Filips namn som jag tänkt. Vi kommer bjuda på tårta och kakor hemma hos oss efter dopet och tårtorna kommer vi köpa. Ingen marsipanfigurtillverkning för mig denna gång.
Ju mer jag gör hinner göra i lugn och ro innan desto bättre! Jag fixar inte stress just nu!

Foto 1: Det hade blivit så fint med Filips namn på kakorna, men stämpeln gillade inte denna deg.
Foto 2: På Gustafs servett-tröjor skrev jag dopdatum men med tanke på allt krångel med min kropp så vågar jag inte göra detsamma med Filips servetter. Kan ju hända att jag får avboka dopdatum igen?!!?

Värmen de senaste dagarna har gjort att vi tillbringat lite tid på stranden. Tyvärr i skuggan för min del eftersom jag nu påbörjat ännu en antibiotikabehandling för infektion i tarmen.  Jag trodde att det skulle vara slut på mediciner nu efter antibiotikan jag fick i samband med att ärret på magen gick upp.
Det är ändå skönt att få sitta och svalka sig på stranden och se på när Gustaf roar sig i vattnet. Om några veckor är det förhoppningsvis min tur att plaska runt med honom i det salta blå.
Här kommer några bilder från de senaste dagarna:




Imorgon ska släpvagnen besiktigas och efter lunch så även Filip. Jag hoppas också att det blir lite tid över så att jag kan få komma till en blomsterhandel. Det finns flera krukor på altanen som behöver fyllas med färgglada växter. 
Imorgon får gärna mina linser dimpa ned i brevlådan. Jag har inte sett särskilt mycket den senaste veckan då jag hade otur och öppnade tre linsaskar som var tomma. Jag var arg som ett bi kan jag lova och byta linsföretag kommer jag också göra! 


Nu är det sängen som gäller! Natti natti!


kram


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka toksöta killar du har =) Lilleman har blivit så stor redan, tiden går alldeles för fort!

Kan ju säga att jag oxå bytt linsföretag ganska nyss dock av annan anledning....fick en inkassovarning för en faktura jag inte ens fått, då va jag arg som ett bi!

Stor stor kram från Therese C och ett regnigt Borås!