06 december 2010

Uppdatering...

Åh, vad det är vackert ute! Igår kväll satte vi Gustaf på snowracern och Filip i vagnen och gick en underbar promenad.
Snön föll sakta från en mörk himmel, träden var så vackra med all snö och i fönstren lyste det mysigt från alla adventsljusstakar. Vi pulsade fram i snön och njöt av tystnaden!
Det får bli fler sådana här promenader medan snön ligger kvar, det gav mig sådan ro och julstämning.

Något som vi har tänkt göra ett bra tag har äntligen blivit gjort. Häromdagen röjde jag ut hela skafferiet och sedan släppte jag in Axel med diverse material. En våning till med hyllplan skulle sättas upp + lite andra småjobb. När han kom ut var det "bara"att börja städa och sedan sätta in allt igen. Skönt med ordning och reda!
 
Det är inte klokt vad grejer som fanns inne i skafferiet. Under några timmar stod det grejer i både kök, tvättstuga och vardagsrum...

Otroligt skönt att kunna sätta in allt i skafferiet igen och känna att det blev rent och ordning!

Vi har också hunnit med ett besök hos svärmor. Det blev en mysig eftermiddag med smaskiga våfflor och pratstund. Jag fick med mig en ljusslinga hem som inte användes längre och så här valde jag att använda den...

Fram med en bricka, sedan satte  jag hyacinterna i små kakformar, några polkagrisar (även de i små kakformar och sedan ljusslingan runt omkring. Vi får väl se hur länge det finns polkagrisar kvar?!
Tack Ingrid för den mysiga ljusslingan!!!

I onsdags bar det av till Borås. Dags för mig att lämna lite blodprover. När jag gick in på sjukhuset kändes det nästan som att komma hem. Jag har varit lite orolig för hur jag ska reagera när jag kommer till sådana här miljöer igen efter våren och sommarens händelser. Denna gång gick det ju bra i varje fall!
Tyvärr har jag fått krångel igen med värk/smärta i magen. Det fanns ju några vätskeansamlingar kvar vid bland annat levern som läkarna inte vågade ta bort vid sista operationen, kanske är det de som trycker mot något!?
Vi får väl se vad proverna visar och framförallt magnetröntgen som jag har framför mig!? 

Efter mitt besök väntade något riktigt roligt. Besök på Leos lekland! Gustaf har varit där innan med pappa och nu ville de visa mig detta roliga ställe. 
Jag blev som ett barn...ruschkanor, skumbollskanoner, klätterställningar, hinderbanor och studsmattor...oj så roligt vi hade i flera timmar. Dit måste vi igen!

Små som stora har roligt på Leos lekland!

Igår doftade det pepparkakor i hela huset! Dags att baka och som vanligt så ställde jag mig frågan om och om igen varför jag inte köper pepparkakor istället!?
Men när alla olika pepparkaksfigurer ligger i sina burkar och allt är undanplockat och man sedan sitter där med ett glas mjölk och knaprar på de goda så förstår man varför man år efter år sliter med deg och kavel. De är ju sååå gott!!!!
Idag återstår ett projekt och det är att bygga pepparkakshuset sedan kommer det roligaste...att pynta det med godis. Återkommer med bilder på vårt bygge.


Den där mysiga känslan av jul som jag vanligtvis brukar ha vid den här tiden har ännu inte infunnit sig så mellan alla måsten gör jag vad jag kan för att få det lite juligare här hemma.
Ikväll när barnen sover ska jag strunta i disk och tvätt och bara försöka njuta. Det blir ett nedsläckt vardagsrum, ljus tända lite här och var, glögg och Bing Crosby och Frank Sinatra i bakgrunden...längtar!!!


kram


Inga kommentarer: