21 mars 2011

En liten tripp och andra händelser...

Åh vilken fantastisk utsikt jag har från kontoret! Det är i nuläget svårt att se hur vi ska få ordning på den lilla plätten igen MEN om några månader kommer där stå ett vitt litet hus. Jag har så många idéer och planer på hur det ska se ut runtomkring, tyvärr kommer det inte finnas tid eller pengar till att göra i ordning det i år.
Så småningom ska det upp ett staket mellan oss och grannen, ett grind ska tillverkas som binder ihop det lilla huset med staketet, plattor ska sättas, ett litet växthus ska upp, det ska muras odlingsbäddar och piffas till på olika håll och kanter. Ja ni förstår att det kommer kosta och ta en hel del tid!
Vad gäller interiören så ser jag fram emot det. Tapeten "Eldblomma" kommer att få bli fondvägg i mitt lilla rum där jag ska ha en lång arbetsbänk där symaskinen ska få stå framme. Alla mina pysselgrejer ska också få flytta in där. Smart och snygg förvaring av Axels "leksaker" ska jag även leta upp. Jag hoppas att jag återkommer med lite andra vyer på vår plätt i det snaraste!

I fredags tidigt på morgonen bar det av på snöiga vägar. Det var dags för min lilla "shopping-övernattning-umgås-tripp" som gick till Gekås.
Det var underbart att få gå i lugn och ro och kika på alla saker. Som tur var handlade jag det mesta på fredagen för lördagens Gekåsbesök innebar trängsel. Jag hörde att det var besöksrekord den dagen.
Jag har haft fantastiska dagar tillsammans med Josefin. Vi har shoppat, fikat, ätit god mat, badat i vedeldad tunna (som i sig var ett helt äventyr, men det tar vi en annan dag) och pratat och pratat.
Jag har njutit och det känns som om jag fick med mig en massa energi hem!
Tack underbara J för minnesvärda dagar.
Nedan kommer lite bilder från min lilla tripp.


Vi bodde väldigt fint och billigt, Ullared Paradise. Allt kändes väldigt fräscht.
Jag kan tänka mig att det kommer vara oerhört vackert här när träden blir gröna och isen på sjön är borta.
Badet i vedtunnan på natten var härligt förutom att J var väldigt duktig på att skrämma mig. Jag är ganska mörkrädd och med hennes små skrämselord så var det ändå skönt att komma in i vår lägenhet och låsa dörren om sig igen. ;-)
Bilden på hängsmycket får symbolisera min shopping. Detta köpte jag dock inte på Gekås utan i smyckeaffären utanför. Jag kunde bara inte låta bli att köpa det då jag älskar just ekblad och ekollon. Man får ju passa på när det blir tillfälle! (smycket kommer från OXXO design).

Igår hälsade mamma och pappa på och de hade med sig en massa gott till fikat. Så gott det är med marsipantårta när den inte innehåller massa grädde. Jag gillar inte grädde! Dessutom var det väldigt gott med blåbärsfyllning. Medan de var här rev Axel lillstugan, jag grejade med tvätt och så hann jag sätta ut alla påskliljor jag köpte på Gekås. Härligt att mötas av massa färg i entren!


Nu längtar jag efter lite mer stabilt väder så vi kan ta fram utemöbeln och jag får ta en sväng till blomsterlandet och inhandla massa fina växter till utekrukorna. Sol, du är varmt välkommen!

kram

Inga kommentarer: