30 mars 2011

Uppdatering...

Så har magsjukeperiod nummer två börjat gå mot sitt slut. Denna gång drabbades jag och Filip. Jag vågar knappt skriva att Gustaf och Axel klarat sig, för än är inte risken över.
Nu återstår att få tillbaka energi och några kilon :-)

Jag har lyckats med konsten att göra slut på "lönen" precis när jag fått den. Ibland är det bara så att man får passa på när något man letat efter väldigt länge dyker upp. Då finns det inte tid till att fundera och överväga ett köp längre fram. Ibland är den "där" saken man vill ha väldigt eftertraktad och svår att få tag på. I detta fall nästan omöjlig om man nu inte har obefintligt med pengar. Nu undrar ni nog vad det är jag letat efter...svaret är: karamellställ.
Idag är dagen som jag hade väldig tur att vara först ut med att ringa på en annons, stället är mitt! Pengarna tänker jag inte ens nämna, men jag kan säga att jag fick det till ett bra pris om man jämför med de som sålts tidigare. Vi pratar fyrsiffrigt belopp i karamellställsbranschen!

Om några dagar kommer det (skickas från Kalmar) och då ska jag först polera och slipa lite på det så jag får det i ett bättre och mindre rostigt skick. Får omvandla det till mer retro än shabby chic. Sedan ska det upp på köksbänken och fyllas med diverse ätbara saker.
¨Till jul kan jag se stället framför mig på julbordet fyllt med olika sorters godis... Jag ska nog kunna ha användning av mitt inköp!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9IWlml2wwms8S9i3buJJ1VxznpxXihHY7tG_swufcZq9ZFjiIooEuBgPoiRu_GsNA1ED2q5gVfYJe1iHmZPJ2oHlg2H8jJSDg0RuoYQ-sIGL9x8P6V8kcPTU5b77RQAOyKU41qEpFBzE/s1600/karamellst%C3%A4ll12.jpg    https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQroQ1QL6yC3P67bVbsOH5qa3afg_Eh1AKtYh0h67jZZvdXOxIVTwWUKroa1Z33eEMiIdPBBDc10butQhC3oEoRjAWOGlzuN8LfbsjBGnnx8shoe_R_0Ss0rXajlxPzd0_jV7FV3vY2bA/s1600/karamellst%C3%A4ll6.jpg   
Mitt ställ består av sex burkar. Ni kanske känner igen dem från Pippi Långstrumps besök i godisaffären!? (foton från bloggen: Husprojekt drömhus, och bloggen: Mitt vita lantliv)


Ett annat inköp har också gjorts, ett nödvändigt sådant. Återigen har vårt sopset gått sönder. Jag vet inte hur många vi gjort slut på och därför kom vi gemensamt fram till att det nu är dags att införskaffa en rejälare borste och skyffel. 
Efter lite googlande hittade jag den jag hela tiden hade i tanken. Ett tryck på "beställa-knappen", betala  och nu ligger ett paket och väntar på att hämtas.

Borsten tillverkas av Iris hantverk och är formgiven av Tove Adman och Hans Edblad. Den är tillverkad
av oljad bok och har en tagelborst. Varje borste dras för hand av människor som saknar synförmåga.
(foton: Hemlängtan)

Nu är det slut på shopping till hemmet för ett tag och det kommer jag inte ha några svårigheter med. Jag har ju
äntligen fått tag på det som stod riktigt högt upp på önskelistan, mitt karamellställ!

Om vi bortser från shoppingen så står det mest still på alla andra fronter. Det lilla gula huset på baksidan lyckades
i och för sig "försvinna" i början av magsjukeperioden. Det tog Axel en dag och hokus pokus så stod bara
plintarna kvar. Nu känns det så luftigt och fint på tomten så vi nästan börjat ifrågasätta oss om vi verkligen
behöver ett annat hus där!? MEN så tittade vi in i Filips blivande rum och fick genast ett svar. JO det behöver vi!

Mitt medicinintag fungerar bra än så länge. Jag känner bara ett litet svagt illamående och huvudvärk, men det är
biverkningar som ska ge med sig med tiden. Läkarbesök och provtagningar sker lite då och då för att bland
annat kolla på levervärdet som tydligen kan skjuta i höjden. Oerhört skönt att slippa sprutorna!

Det får bli allt för idag! Nu väntar sängen på mig och jag hoppas att mina killar bestämt med varandra att de
ska sova hela natten.

Ta hand om er!

kram

Inga kommentarer: