06 mars 2011

4-årskalas och andra roliga händelser...

4-årskalaset är avklarat! Det var en trevlig dag som började med födelsedagssång och paketöppning strax före kl 06.00. Sedan fortsatte dagen i ett rasande tempo så idag är vi väldigt trötta.
Gustaf är så glad för sina presenter och helst skulle han nog vilja leka med alla samtidigt men han är några minuter med sina legogrejer och någon minut vid kulbanan, iklädd sin piratmundering.
Om en liten stund har jag lovat att vi ska bygga den enorma polisstationen (Lego city).
Här kommer lite bilder från gårdagen:

Bild 1:Förväntansfull 4-åring. 
Bild 2: Piratkläderna togs på med en gång och åkte inte av förrän läggdags.
 Bild 1: Det har blivit en tradition att få frukostsmörgåsen med ljus och ett Kinderägg i äggkopp.
Bild 2: Kakorna jag bakat till kalaset. Det blev: Drömmar, maränger, kolakakor, kejsarkronor, hallongrottor, chocolate cookies och cake pops.
 
Provade att göra den nya trenden "Cake Pops".
Bild 1. Några av alla paket som Gustaf fick. Så härligt presentpapper!
Bild 2. Jag målade en vägbana rakt över duken på fikabordet. Sedan placerade jag ut små racerbilar i choklad.
Bild 1: Det blev en Blixten-tårta till slut. Jag är inte så nöjd med själva bilen men helhetsintrycket var ändå ok.
Bild 2: Gustaf fick en "pickadoll" (knallpulverpistol) av morbror Erik. Han satt med den i handen under hela fikastunden. Min lille kille blev väldigt glad för tårtan.
Presenterna! Det blev en hel del Lego City, bäddset, härlig tröja, kulbana, piratkläder, böcker och bilar.

Tack alla för att ni kunde komma och förgylla Gustafs födelsedag och ett stort tack för fina presenter!

Idag har kusin Louise varit här med sin lilla Vera. Det är tyvärr inte så ofta vi träffas då hon bor i självaste storstaden men när vi väl träffas så är det så mysigt. Idag blev det många frågor från mig angående bröllopet.
Tack kära L och underbara V för en härlig förmiddag. Jag hoppas att vi hinner ses i påsk!

Filip var nyfiken på Vera.

Nu är Gustaf och Axel på teater tillsammans med vännerna Daniel och Emil. Det är "Mamma Mu" som spelas. Det ska bli mycket spännande att höra vad min 4-åring tyckte!?
Jag själv har hunnit med en stunds solande på altanen medan Filip sovit. Så underbart att sitta där i värmen, höra fåglarna kvittra och se den snöfria gräsmattan. Det var nära att jag somnade!

I veckan som kommer så är det dags att få första tabletten av MS-medicinen. Hudläkaren godkände mig, ögonläkarna godkände mig och eftersom jag inte hört något angående min hjärtundersökning så antar jag att den också var ok.
Jag måste erkänna att jag är nervös. På onsdag ska jag åka in till Sahlgrenska tidigt på morgonen och sedan kommer jag att vara kvar under dagen för att observeras. Tabletten sänker hjärtrytmen så det känns tryggt att man ska stanna kvar.
Snart är jag alltså igång med medicin igen!

Jag önskar er alla en härlig vecka! 

kram


Inga kommentarer: