15 mars 2011

Några rader...

Nu har jag en liten stund för mig själv innan det är läggdags och då tänkte jag skriva några rader här på bloggen.

I helgen lyckades jag få en timme alldeles för mig själv och då åkte jag till Kungsbacka returvaruhus. Där finns hur mycket grejer som helst. Mycket skräp men man kan hitta små guldkorn som gömmer sig. På tredje våning under en massa lampskärmar låg den, "min" teaklampa som funnits med ett tag på "vill-ha"-listan. Jag lyckades också hitta en skärm som jag ska fixa till med annat tyg och lite andra detaljer. 120:- fattigare men glad återvände jag hem!

 Teaklampan ska få hänga vid fåtöljen i hallen. Med nytt tyg på skärmen hoppas jag att det blir bra!
Lampan kommer passa bra i närheten av vår serveringsvagn i teak. 

Idag var jag på 4-årskontroll med Gustaf. Syn, hörsel, tal och andra tester gick jättebra. Han gillade hörseltestet bäst för då fick han ha hörlurar som en pilot. Synundersökningen med ett piratöga var också populär. Efter det besöket åkte vi och handlade lite mums på Åsa hembageri som vi tog med hem och fikade med Filip och min pappa.
Axel är i Stockholm sedan i måndags så det känns skönt att få hjälp med åtminstone en natt. Tack underbara pappa!
Jag måste ju visa den söta presenten som Gustaf fick av mig efter avklarat BVC-besök, 3D-pussel!

Några av alla djur som ingick. Gustaf och jag har börjat tillverka en djungel till dem så de har någonstans att bo. Visst är de fina!?

När vi ändå är inne på leksaker så måste jag visa en omtyckt leksak som Gustaf fick av oss i födelsedagspresent. En kulbana!

 Jag älskar själv att konstruera olika banor tillsammans med barnen på jobbet så jag blev glad när jag hittade en bana i affären som jag och Gustaf kan greja med hemma.

En annan populär present är denna lilla växt. Den är köttätande och Gustaf är väldigt noga med att den har vatten och att den ser ut att må bra. Han ser fram emot att flugorna kommer fram så den får lite mat :-)
 Dinosaurier och köttätande växter är oerhört spännande just nu!

För Filip närmar sig 1-årsdagen! Tiden går så fort...Min lille kille älskar att klättra under köksstolarna. Ju krångligare desto roligare. Han är verkligen en rörlig krabat men han kan också sitta långa stunder och pilla med sina leksaker. Bollar är populära. Han puttar dem och sedan kryper han efter och skrattar. 

Att krypa över pinnarna på stolarna, helst med en leksak i handen är en populär sysselsättning.

Det var allt för denna gång. Jag hoppas att morgondagen bjuder på lika underbart vårväder som denna dag gjorde!

kram


Inga kommentarer: