05 januari 2012

Början av januari...

Idag har jag varit på vårdcentralen. Min långvariga huvudvärk samt att mina öron har börjat bete sig konstigt gjorde att jag bestämde mig för att ringa doktorn.
Min hörsel visade sig vara normal på de höga tonerna, men de låga, i samtalsnivå, var sämre. Nu har jag fått en spray till näsan som jag ska ta i två veckor, är det inte bättre då så ska de fortsätta utreda. Det skulle vara väldigt skönt att slippa tjutandet/pipandet i öronen. Läkaren pratade om att problemet eventuellt satt i örontrumpeten!?

Jag har också lyckats bli av med möbler och barnvagn som bara stått och tagit plats. Möbeln hämtas ikväll sedan ska jag fylla bilen med ett lass och åka och skänka i Kungsbacka. Härligt och befriande!

Igår var vi på Gekås och shoppade hela dagen lång, hela familjen. Födelsedagspresenten till Gustaf är inhandlad och även en sak till Filips födelsedag. Det blev ju givetvis en massa andra saker också. Städartiklar, fiskegrejer, deoderanter, strumpor, tvättlappar och batterier känns det som att vi fyllde kassarna med.
Hur som helst så var det en trevlig dag och skönt att ha ordnat presenter!
Förutom alla "tråkiga" saker som inhandlades blev det även två filmer till mig :-)

Inspelning från musikalen Phantom of the opera i London. Roligt att ha eftersom jag själv varit där och sett den. Phantom of the opera är den bästa av musikaler (har i och för sig bara sett åtta musikaler). Det blev även filmen "Till vildingarnas land".

Häromdagen var min lilla farmor här och hälsade på. Vi åkte runt i vikarna så hon fick njuta av havet och känna saltdoft, vi fikade och åt och det lektes med barnen.
Gustaf och Filip ville att pappa och farmor skulle stanna kvar. Gustaf ställde sig i dörren och hindrade farmor från att komma ut. Han tyckte att hon kunde sova över i några veckor. Soffan var paxad åt henne!
Det var en mysig dag, min lilla farmor är speciell för mig.

I flera dagar har jag funderat på att ta ned gran och adventsljusstakar, men det blir inte av. Jag vill ha in vårfärger nu samtidigt som det är väldigt mysigt med all julbelysning i mörkret. Jag står ofta och tittar på granen och det fina pyntet i den. Jag är så nöjd med färgerna i vår gran. Varma och diskreta färger men också med mycket lyster.
Här är mina favoriter:

Änglarna är från vår Bremenresa för några år sedan. 
Den fina ugglan fick vi av våra goa "grannar" i julas.

Vi har också pysslat lite här hemma. Jag och Gustaf gjorde en boplats till hans dinosaurier av en kartong. Fram med limpistol, stenar, snäckor, silkespapper och vips så var det färdigt. Gustaf=lycklig

Det var oerhört noga att växtätaren fick gurka och köttätaren kattmat ;-)


Nu är det snart läggdags för barnen och sedan ska jag sätta mig ned i soffan och klura lite kring pappas 60-årsdag som närmar sig med stormsteg.
Hör av mig snart igen hoppas jag!

Ta hand om er!

kram

Inga kommentarer: