22 januari 2012

Vad är väl en dag på Asia Spa?...

Här sitter jag vid datorn och tänker på mina kollegor som nu befinner sig på Asia Spa i Varberg. Axel drabbades av magsjuka inatt så det blev ingen konferens för min del. Kanske jag kan ansluta imorgon?!
Jag hade sett fram emot att få komma iväg, ensam. Som småbarnsförälder är det sådant som kan fylla på det annars ganska inrutade och slitsamma livet med lite energi och nya intryck.
Men, sjukdom kan man ju aldrig hjälpa så det är bara att "gilla" läget!

På förmiddagen passade vi på att ge oss ut i snön, man vet ju aldrig hur länge den ligger kvar!? Jag sprang i trädgården med barnen på snowracern och de skrattade så ögonen tårades. Vi gjorde fyra minisnögubbar som mest liknade fyra skator.
Gustaf gjorde snöänglar och åt snö ikapp med Filip. Jag försökte förklara att snön inte är så ren, men det hjälpte inte många sekunder. Det knastrar så gott när man tuggar snö tycker Gustaf.

 Mysig stund i snön...

Igår var vi en sväng på en loppis sedan blev det lunch på IKEA. Därefter kikade vi i lite andra affärer i Kållered. Detta shoppades:

Gustaf köpte en stor låda med bokstäver och tillhörande duploplattor på loppisen. Jag köpte en experimentlåda. Gustaf är så intresserad av vulkaner så då vore det roligt att visa honom hur det fungerar. På IKEA inhandlades vårblommor till entrén.


Nu vaknar strax Filip och då är det fullt ös igen. Hoppas att ni alla får en frisk och härlig vecka!

kram

Inga kommentarer: